Iranian Agriculture News Agency

علی‌اشرف منصوری خبر داد:

صدور 100 پروانه تاسیس شهرک های کشاورزی از ابتدای امسال

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: از ابتدای سال 98 تاکنون 100 پروانه برای تاسیس شهرک‌های کشاورزی صادر شده است.

صدور 100 پروانه تاسیس شهرک های کشاورزی از ابتدای امسال

علی‌اشرف منصوری مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به صدور 100 مجوز برای تاسیس شهرک‌های کشاورزی از ابتدای سال تاکنون گفت: با توجه به اینکه  از قبل استعلامات لازم گرفته می‌شود،در صورت کامل بودن مدارک مجوزها یکروزه توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی صادر می‌شود.

وی افزود: برای صدور 100 پروانه تاسیس شهرک های دولتی و خصوصی سطحی در حدود 10 هزار و 500 هکتار در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با اشاره به واگذاری 6هزار و 500هکتار از اراضی برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی گفت: فعالیت هایی نیز در اراضی مستثنیات  و در قالب شهرک های کشاورزی خصوصی نیز در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: از مجموع اراضی واگذار شده در مدت اخیر با رصد، پیگری و کنترل فعالیت سرمایه‌گذاران حدود یکهزار و 300 هکتار در مرحله ساخت و بهره برداری قرار گرفته است.

منصوری با بیان اینکه علاوه بر معرفی متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها، مشاوره فنی نیز به متقاضیان داده می شود، افزود: انجام آموزش ها و کمک به شناسایی بازار نیز از دیگر خدماتی است که در شرکت شهرک‌های کشاورزی برای متقاضیان انجام می شود.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری با سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی به ویژه شهرک‌های کشاورزی، افزود: امید می‌رود با انجام مطالعات اولیه و استعدادیابی استان‌ها بتوانیم به تعهدات افق 1404 و  توسعه 48 هزار هکتار گلخانه دست یابیم و سهم قابل توجه‌ای در اجرای تعهدات وزارت جهاد کشاورزی داشته باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید