Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اعلام کرد:

توزیع 156 جعبه تخم نوغان و تولید 2340 کیلوگرم پیله تر

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای پرورش کرم ابریشم در این استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 156 تخم نوغان بین نوغانداران توزیع‌شده است.

توزیع 156 جعبه تخم نوغان و تولید 2340 کیلوگرم پیله تر

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، مصطفی شاه‌حسینی اظهار داشت: این مقدار تخم نوغان بین 60 نفر توزیع‌شده و 2 هزار و 340 گرم پیله تر تولیدشده است.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت نوغانداری یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی در استان سمنان است افزود: این مهم با توجه به درآمد مطلوبی که برای نوغانداران به دنبال دارد پیگیری می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه باید در روستا زمینه فعالیت اقتصادی برای روستائیان فراهم کرد خاطرنشان کرد: باید در روستاها فعالیت‌های ترویج شود تا زمینه و بهبود وضعیت اقتصادی روستائیان را فراهم کند.

شاه‌حسینی با بیان اینکه فعالیت‌هایی مانند پرورش کرم ابریشم می‌تواند برای روستائیان درآمدزا باشد تصریح کرد: این فعالیت در کنار سایر فعالیت‌های اقتصادی در استان سمنان سبب بهبود درآمد روستائیان شده است.

وی با بیان اینکه معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی در استان سمنان اقدامات متعددی برای توسعه صنعت نوغانداری در روستاها انجام داده است گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی متعددی برای افراد علاقه‌مند در روستاها به‌ویژه بانوان ازجمله این اقدامات است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: همچنین ارائه تخم نوغان و نهال توت اصلاح‌شده به‌صورت رایگان از دیگر اقداماتی بوده که از سوی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در راستای توسعه نوغانداری انجام‌شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید