Iranian Agriculture News Agency

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

ملارد با تولید سالانه بیش از ۲۳ هزارتن قارچ، پایتخت قارچ ایران است

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ملارد، پایتخت قارچ ایران است و با دانش فنی و تولید بیش از ۲۳ هزارتن در سال، رتبه اول کشوری را دارد .

ملارد با تولید سالانه بیش از ۲۳ هزارتن قارچ، پایتخت قارچ ایران است

به گزارش ایانا در استان تهران، شهبازی در مراسم معارفه مدیر جهاد کشاورزی ملارد افزود: با راه اندازی واحد ۵۰۰۰ تنی قارچ گلسرخ گمرگان در منطقه اخترآباد، تولید قارچ در این شهرستان تا پایان سال جاری به ۲۸۰۰۰تن خواهد رسید. 

وی توسعه مکانیزاسیون وسامانه های نوین آبیاری را مهم ارزیابی کرد و گفت: کشاورزی سنتی دیگر جوابگوی نیازغذایی جامعه نیست و بایستی به سمت کشاورزی مکانیزه درحوزه های مختلف به منظور افزایش عملکرد و مدیریت منابع آبی برویم.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اقدامات انجام شده درسنوات گذشته برای تجهیز اراضی و باغات به ابیاری تحت فشار گفت: از ابتدای تاسیس جهاد کشاورزی ملارد در سال ۸۹ تاکنون قریب ۲۵۰۰هکتار از اراضی به آبیاری نوین مجهز شده که از این مقدار ۱۷۰۰ هکتار آن از سال ۹۴ تاکنون اجرایی شده است .

وی افزود: درحال حاضر با استفاده از سیستم های آبیاری قطره ای عملکرد تولید گوجه فرنگی در واحد سطح در ملارد از میانگین کشوری (۳۵ تن ) به ۲۴۰ تن در هکتار رسیده است.

شهبازی ادامه داد: شهرستان ملارد به شهر خوشه های طلایی هم معروف است برهمین اساس با کمک کشاورزان توسعه یافته موفق به تولید سالانه بیش از ۱۲هزارتن گندم پاک به دور از افات وبیماری وحتی سن زدگی  شد.

وی خاطرنشان کرد: ملارد پایتخت قارچ ایران با دانش فنی و تولید بیش از ۲۳ هزارتن درسال رتبه اول کشوری رادارد و باتوجه به راه اندازی واحد ۵۰۰۰تنی  قارچ گلسرخ گمرگان در منطقه اختراباد تولید قارچ در این شهرستان  تا پایان سال به ۲۸۰۰۰تن خواهد رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید