Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین:

آغاز ساماندهی کاشت گوجه فرنگی بهاره

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید بر لزوم رعایت الگوی کشت و سقف سطوح ابلاغی برای کاشت هر محصول در مناطق مختلف، گفت: ساماندهی کاشت گوجه فرنگی بهاره در فصل آتی با ابزار های موجود آغاز شد.

آغاز ساماندهی کاشت گوجه فرنگی بهاره

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی با بیان اینکه توزیع بذر دولتی برای محصولات سبزی و صیفی مانند گوجه فرنگی از جمله سیاست های اعمالی برای رصد و کنترل دقیق سطح زیر کشت و تولید این محصولات است، افزود: با توجه به هماهنگی های انجام شده دو میلیون و ۴۰۰ هزار دانه بذر گوجه فرنگی به قیروکارزین تخصیص یافت.

به گفته وی بذور تخصیصی از ارقام هیبرید ۸۳۲۰، هیبرید بریویو، هیبرید باسیمو و هیبرید برنتا بوده که سابقه کشت در اراضی قیروکارزین را دارد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه در سال زراعی جاری بالغ بر ۶۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گوجه فرنگی اختصاص داشته، بیان کرد: سقف سطح زیر کشت ابلاغی برای گوجه فرنگی بهاره در قیروکارزین طی سال زراعی آینده حدود ۲۵۰ هکتار است.

همتی تصریح کرد: کشاورزان گوجه کاری که در سامانه جامع پهنه بندی اراضی کشاورزی ثبت نام شده اند در صورت تمایل برای کاشت بهاره این محصول به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین ابراز کرد: به دلیل محدودیت زمانی صدور حواله و معرفی کشاورزان مشمول از ۲۳ شهریور ماه آغاز و هر حواله در یک مدت زمانی پنج روزه معتبر خواهد بود.

او اظهار کرد: به علت استانی بودن و محدودیت زمانی در توزیع و تحویل بذور، در صورت عدم جذب کامل محموله بذر، سهمیه این شهرستان لغو و به کشاورزان دیگر نقاط استان اختصاص خواهد یافت.

در قیروکارزین به دلیل شرایط ویژه و مناسب اقلیمی هر ساله سطح بسیار وسیعی بالغ بر یک هزار هکتار به کشت بهاره و پائیزه محصولات صیفی اختصاص می یابد.

قیروکارزین در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید