Iranian Agriculture News Agency

در سفر به لرستان انجام شد؛

بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از باغات سیل‌زده پلدختر و معمولان

مهندس محمدعلی طهماسبی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به همراه مهند‌س حسنی مدیرکل امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی از باغات آسیب دیده از سیل اخیر پلدختر و معمولان بازدید کردند.

بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از باغات سیل‌زده پلدختر و معمولان

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، مهندس محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به همراه مهندس حسنی مدیر کل میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی، دکتر بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان، مدیر باغبانی سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر از باغات انجیر، انگور و ایستگاه‌های پمپاژ انتقال آب کشاورزی منطقه دمرود افرینه، باغات انجیر زیودار، روستای زورانتل بازدید کردند.

در جریان این بازدید توصیه‌های فنی در خصوص نحوه تغذیه و کوددهی باغات آسیب دیده از سیل ارائه شد و جهت بازسازی و نوسازی باغات آسیب دیده از سیل دستورات لازم در خصوص تأمین ماشین‌آلات سنگین جهت بازسازی صادر شد.

مدیرکل امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی در این بازدید با ارائه توصیه‌های لازم در جهت کشت باغات انگور، خاطرنشان کرد: در باغاتی که خسارت گل و لای در آنان بیشتر است از رقم عالی انگور یاقوتی استفاده شود.

مهندس حسنی ادامه داد: در باغات انجیر که حجم گل و لای زیاد است از چال‌کنی استفاده شود تا علاوه بر جلوگیری از هزینه، باغات انجیر در کمترین زمان احیا شوند.

در ادامه، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و هئیت همراه جهت بازدید از باغات شهرستان سلسله به ویژه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده به این شهرستان سفر کردند.

در ادامه این سفر، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و هیات همراه از باغ تکثیر اندام های رویشی گردو شهرستان الشتر که دومین باغ احداث شده در کشور بوده و می تواند از ورود پیوندک های آلوده خارج از کشور از جمله کشور ترکیه جلوگیری نماید بازدید کردند .

مهندس طهماسبی همچنین به صورت نمونه ای از سرشاخه کاری اصلاح و احیای باغات گردو  و  کارگاه صنعتی فرآوری و بسته بندی میوه خشک در این شهرستان بازدید کرد.

در شهرستان الشتر هزار و ۷۰۰ هکتار هکتار درخت گردو وجود دارد که از این مقدار  هزار و ۵۰۰ هکتار بارور بوده و ۲۰۰ هکتار به صورت نهال می باشد  که از این سطح سالانه ۴ هزار تن گردو برداشت می شود و در صورت اصلاح و احیای باغات در آینده ظرفیت تولید گردو در شهرستان الشتر به ۷ هزار و ۵۰۰ تن خواهد رسید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید