Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان:

جشنواره ایل عشایری سنگسر در مهدی‌شهر برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: جشنواره ایل عشایری سنگسر در مهدی‌شهر برگزار می‌شود.

جشنواره ایل عشایری سنگسر در مهدی‌شهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، مهدی جمال ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره آبان ماه امسال در مهدی‌شهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مدت‌زمان جشنواره ایل عشایری سنگسر گفت: این جشنواره به مدت 3 روز بوده و از 22 آبان ماه آغاز و تا 24 آبان ماه ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به برخی از اهداف برگزاری جشنواره ایل عشایری سنگسر گفت: این جشنواره زندگی به سبک و شیوه عشایر را به مردم معرفی می‌کند و توانمندی‌های عشایر را در معرض نمایش می‌گذارد.

جمال با بیان اینکه ایل عشایری سنگسر یکی از ایل‌های معروف است که تأمین‌کننده بخش اعظمی از تولیدات دامی و انواع محصولات لبنی در استان سمنان است تصریح کرد: با برگزاری این جشنواره می‌توان ویژگی‌های این ایل را معرفی کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طولانی‌ترین مسیر کوچ روی عشایر در جهان متعلق به سنگسری‌ها است که این مهم این ایل را از سایر ایل‌ها متمایز می‌کند.

تولیدات عشایر استان سمنان در قالب جشنواره به مردم معرفی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: در قالب جشنواره ایل عشایری سنگسر تولیدات عشایر استان سمنان به کشور معرفی می‌شود.

جمال با اشاره به حضور استان‌های مختلف در جشنواره ایل عشایری سنگسر گفت: استان‌های قزوین، قم، تهران، البرز در کنار مازندران و سمنان حضور دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید