Iranian Agriculture News Agency

اجرای 14 پروژه سامانه های نوین آبیاری در طبس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: تعداد 14پروژه آبیاری تحت فشار و کم فشار در سطح 333.5 هکتار در 14 آبادی و روستا از محل اعتبارات ملی سامانه های نوین آبیاری سال 97 با اعتباری بالغ بر 33 میلیارد و 640میلیون ریال در حال اجرا می باشد .

اجرای  14 پروژه سامانه های نوین آبیاری در طبس

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، داود بخشایی اظهار داشت: برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در سال جاری اعتباری بالغ بر 33 میلیارد 640میلیون ریال که 24 میلیارد و 100میلیون ریال سهم اعتبار کمک بلاعوض دولتی از محل اعتبارات ملی و 9 میلیارد و 540 میلیون ریال سهم مشارکت و خودیاری بهره برداران و کشاورزان هزینه خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر روشهای آبیاری سنتی و غرقابی درمزارع وباغات شهرستان به روش های نوین آبیاری ،گفت باتوجه به خشکسالی های سنوات گذشته و بروز کم آبی شدید وکاهش چشمگیر آبدهی منابع آبی شهرستان، اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و کم فشار جهت حفاظت منابع آبی و افزایش بهره وری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

بخشایی با بیان اینکه با اجرای این طرح ها 14خانوار بهره بردار از مزایای آن بهره مند می شوند اظهار داشت هدف از اجرای سامانه های نوین آبیاری صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت آب و افزایش راندمان مصرف، مکانیزه کردن فرآیند آبیاری وکاهش هزینه های کارگری  می باشد و با اجرای این سیستم ها هدرروی آب 35 درصد کاهش می یابد.

 وی با اشاره به استقبال کشاورزان شهرستان از اجرای طرح های آبیاری تحت فشار وکم فشار اعلام نمود معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی طبس آمادگی کامل پذیرش و اجرای طرح های جدید سامانه های نوین آبیاری با پرداخت کمک بلاعوض دولتی(تحت فشار 130 میلیون ریال،کم فشار58 میلیون ریال بازای هر هکتار) را دارا می باشد و از کشاورزان و بهره برداران درخواست می شود برای بهره مندی از اعتبارات بلاعوض دولتی و تغییر روش آبیاری سنتی به این معاونت و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس اظهار نمود: با توجه به تلاشهای صورت گرفته و استقبال کشاورزان، تا کنون 2342 هکتار از مزارع و باغات شهرستان به سامانه های نوین آبیاری(آبیاری تحت فشاروکم فشار) تجهیز گردیده است که این میزان بالغ بر24.5 درصد سطح زیر کشت محصولات زراعی وباغی شهرستان را شامل میشود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید