Iranian Agriculture News Agency

استاندار سمنان:

توسعه کشت گلخانه‌ای از اولویت مهم برای توسعه استان سمنان است

استاندار سمنان بر ضرورت توسعه کشت گلخانه‌ای در این استان تأکید کرد و گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای از اولویت مهم برای توسعه استان سمنان است.

حجم ویدیو: 7.70M | مدت زمان ویدیو: 00:03:25

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، علیرضا آشناگر در جلسه بررسی مشکلات بخش بیارجمند با اشاره به تعیین اولویت‌های هشت‌گانه  برای توسعه این استان اظهار داشت: توسعه کشت گلخانه‌ای یکی از اولویت‌های مهم است.

وی با بیان اینکه منطقه بیارجمند شاهرود پتانسیل لازم برای کشت گلخانه‌ای را دارد گفت: باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود و کشاورزان برای توسعه این کشت ترغیب شوند.

استاندار سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی در این استان گفت: تأمین منابع آبی یکی از راهکارهای توسعه این استان است و عدم توجه به معضل کم‌آبی می‌تواند سدی در برابر توسعه استان سمنان باشد.

آشناگر با اشاره به اینکه در استان سمنان بیشترین میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی انجام می‌شود گفت: استان سمنان رکورد بیشترین برداشت از منابع زیرزمینی آب را دارد.

وی با بیان اینکه میزان برداشت از منابع زیرزمینی در این استان ۷۷ درصد است افزود: باید برای برداشت از منابع آبی زیرزمینی تمهیدات لازم اندیشیده شود و مدیریت لازم انجام شود.

استاندار سمنان درباره اعتبار پروژه‌های آبخیزداری این استان نیز گفت: 800 میلیارد ریالی اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری این استان اختصاص داده‌شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید