Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از 7800 تن گندم در سربیشه

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه از تولید بیش از 7800 تن گندم طی سال جاری در شهرستان سربیشه خبر داد و گفت: از این سطح درآمدی بالغ بر 132 میلیارد ریال نصیب کشاورزان شد.

تولید بیش از 7800 تن گندم در سربیشه

 به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، مریم جوادی افزود: طی سال زراعی 98-97 ، 2400 هکتار از مزارع شهرستان سربیشه زیر کشت محصول استراتژیک گندم قرار گرفت که با عنایت به خسارت سرمازدگی، سیل و تگرگ، 150 هکتار از مزارع دچار خسارت 100 درصدی شد.

وی ادامه داد: نیمه مردادماه کار برداشت از سطح 2250 هکتاری از مزارع 1400 نفر گندم کار شهرستان به پایان رسید.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه بیان کرد: از این سطح میزان 7800 تن گندم تولید و درآمدی بالغ بر 132 میلیارد ریال نصیب کشاورزان شد.

جوادی   بایگی   تصریح کرد: ارقام ارگ، آنفارم 4، الوند، پیشگام، بک کراس، سیروان، روشن و محلی از مهم‌ترین ارقام گندم مورد کشت بودند.

وی افزود: از نقاط قوت کشت گندم در سربیشه، مکانیزه بودن بیش از 80 درصد عملیات کاشت، داشت و برداشت، استفاده از ارقام سازگار و پرمحصول با توجه به شرایط شوری آب و خاک، توجه ویژه کشاورزان به تغذیه گیاه و مبارزه به موقع با آفات و علف‌های هرز مزارع است.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با تاکید بر عدم سمپاشی و کودپاشی درختان میوه در فصل برداشت، یادآور شد: کشاورزان توجه داشته باشند  با رعایت دوره کارنس سموم،  15 تا 20 روز قبل از برداشت میوه از سمپاشی و کودپاشی درختان  میوه خودداری کنند؛ همچنین باید از مصرف قارچکش‌ها از زمان تشکیل میوه تا برداشت جدا پرهیز شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید