Iranian Agriculture News Agency

کارگاه ملی توسعه اکولوژیک شتر در بیارجمند برگزار شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: معرفی جامع طرح توسعه اکولوژیک شتر بر پایه حفظ و اصلاح و احیاء مراتع و استفاده از گیاهان هالوفیت( شورپسند) و ایجاد چراگاه مصنوعی و کمک به افزایش درآمد شترداران و بهره‌وری در این حوزه و همچنین ایجاد اشتغال پایدار برخی از اهداف برگزاری این کارگاه ملی است.

کارگاه ملی توسعه اکولوژیک شتر در بیارجمند برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، سید حسن میرعماد در حاشیه همایش این کارگاه ملی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کارگاه ملی توسعه اکولوژیک شتر با حضور مسئولین امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و مجری طرح توسعه شتر کشور برگزار شد افزود: در این کارگاه ملی معاونین بهبود تولیدات دامی 7 استان شترخیز کشور نیز حضور داشتند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه استان‌های که بیشترین جمعیت شتر را دارند در کارگاه ملی توسعه اکولوژیک شتر حضور یافتند تصریح کرد: این کارگاه به‌منظور توسعه پرورش شتر در کشور و افزایش کمی و کیفی محصولات برگزار و شترداری اکولوژیک به‌عنوان روشی نوین در این کارگاه معرفی و آموزش داده شد .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این کارگاه درباره ضرورت برگزاری کارگاه ملی توسعه اکولوژیک شتر گفت: با برگزاری این کارگاه شترداران نحوه ایجاد چراگاه مصنوعی و شترداری نیمه‌صنعتی را آموزش دیدند.

مصطفی شاه‌حسینی گفت: در این کارگاه هفت استان شترخیز کشور به‌عنوان پایلوت در نظر گرفته شدند که سایت‌های الگویی در این استان‌ها احداث و به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

وی افزود: استان‌های خراسان جنوبی، رضوی، سمنان، گلستان، تهران، سیستان و بلوچستان و کرمان در کارگاه ملی توسعه اکولوژیک شتر حضور یافتند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: هلدینگ‌های مهم بخش کشاورزی کشور مانند آستان قدس، اتکا، اوقاف نیز در این کارگاه حضور یافتند.

استان سمنان دارای جمعیت 15 هزار نفری شتر است

کارشناس شتر سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این باره گفت: استان سمنان دارای جمعیت 15 هزار نفری شتر بوده و از این لحاظ در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

عادل با اشاره به اهمیت استان سمنان ازنظر شترداری گفت: این استان به لحاظ قرار گرفتن در مرکز استان‌های شترخیز کشور و استقرار ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد شتر کشور از استان‌های مهم و پیشرو در زمینه پرورش شتر است.

وی خاطرنشان کرد: در ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد شتر این استان طرح‌های مهمی مانند تلقیح مصنوعی و انتقال جنین شتر، ایجاد شترداری شیری صنعتی و پرواربندی صنعتی و اجرای طرح آمیخته گری شتر باهدف افزایش تولید گوشت در این استان اجراشده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید