Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان :

اولویت پرداخت خسارت سیل با تایید پژوهشگاه فضایی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: پرونده‌هایی در اولویت پرداخت خسارت هستند که تاییدیه پژوهشگاه فضایی را اعم از اصلاحی و تایید کامل داشته باشند.

اولویت پرداخت خسارت سیل با تایید پژوهشگاه فضایی

به گزارش خبرگزاری ایانا از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه بررسی خسارات سیل که چهارشنبه 13 شهریور ماه در استان خوزستان برگزار شد گفت: از مجموع 23 هزار و 494 نفری که پس از بحران سیل و متحمل شدن خسارت تشکیل پرونده دادند، تا کنون 534 نفر با تایید پژوهشگاه فضایی برای دریافت تسهیلاتی بیش از 136/6 میلیارد ریال به بانک‌های عامل در استان معرفی شدند.

وی افزود: امسال علی‌رغم وجود سیل ویرانگر توانستیم 17 درصد گندم کشور را از کشاورزان خریداری کنیم، همچنین برخلاف خسارت 17 درصدی به محصول کلزای استان در اثر سیل، 12 درصد کل کلزای تولید شده در کشور در استان خوزستان خریداری شد.

چنگلوایی در ادامه اظهار کرد: پس از سیلاب اخیر و طبق برآورد وزارت جهاد کشاورزی خرید گندم در استان خوزستان 960 هزار تن تخمین زده شد که با عنایت خداوند همت و تلاش کشاورزان استان بیش از این میزان گندم از کشاورزان خریداری شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان ضمن بیان این مطلب که پرونده‌هایی که تاییدیه پژوهشگاه فضایی را دارند در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند عنوان کرد: از جمله ایرادات پرونده‌ها می‌توان به خطای جغرافیایی، اشکال در UTM و همپوشانی مزارع اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: اخذ مصوبه شورای تامین برای اولین بار فقط در استان خوزستان صورت گرفته است و در ثبت پرونده‌های خسارت فقط 1/5 درصد خطا وجود داشته است که این رقم بسیار ناچیز است.

چنگلوایی همچنین در پایان تصریح کرد: طبق دستور دولت مبنی بر پرداخت خسارات، کل مبلغ تسهیلات و کمک بلاعوض باید تا 20شهریور ماه به خسارت دیدگان پرداخت شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید