Iranian Agriculture News Agency

غلامرضا شریعتی:

بخش کشاورزی خوزستان رتبه نخست کشور است

استاندار خوزستان در مراسم تقدیر از برترین‌های نمایشگاه هفته دولت و دومین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال که در شهریورماه برگزار شد ضمن اشاره به سطح وسیع زیر کشت برنج در استان اظهار کرد: امسال کشت برنج در استان خوزستان مصداق آیه شریفه "ان مع العسر یسرا" است.

بخش کشاورزی خوزستان رتبه نخست کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در مراسم تقدیر از برترین‌های نمایشگاه هفته دولت و دومین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال که با حضور ادارات و دستگاه‌های شرکت کننده در این نمایشگاه، 12 شهریور در سالن جلسات استانداری برگزار شد گفت: بخش کشاورزی استان دارای رتبه نخست کشوری است و این در حالی است که رتبه نخست محصولات زراعی کشور نیز در اختیار خوزستان است.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا بتوانیم ظرفیت‌های توسعه محصولات باغی را در استان مهیا کنیم و در این راستا می‌توان از ظرفیت شمال استان برای باغات میوه و از جنوب استان برای توسعه نخلستان‌ها استفاده کرد.

شریعتی با اشاره به وضعیت خوب استان در تولید محصولات کشاورزی عنوان کرد: درست است در حال حاضر در تولید محصولاتی مانند گندم، کلزا، شکر، ذرت، خرما، گل، صیفی‌جات و .... دارای وضعیت خوبی هستیم اما نباید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان را نادیده گرفت و باید به توسعه این پتانسیل‌ها کمک کرد، ضمن اینکه باید به توسعه گلخانه‌ها و استفاده از نشا کاری نیز توجه کرد و نقش بیشتری را برای امنیت غذایی و اشتغال در استان زرخیز خوزستان فراهم نماییم.

وی با بیان اینکه امسال سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از میان تمامی استان‌های کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است اظهار کرد: امسال کل خرید گندم کشور 18 درصد کاهش داشته اما استان خوزستان علی‌رغم وجود مشکلاتی مانند سیل در زمینه خرید گندم 16 درصد افزایش داشته است ضمن اینکه 18 درصد کل خرید گندم کشور متعلق به خوزستان است.

وی همچنین در خصوص کشت کلزا در استان گفت: امسال کشت کلزا از 31 هزار تن به 49 هزار و 500 تن رسید که این رقم رشد 60 درصدی را در کشت کلزا در استان نشان می‌دهد.

شریعتی در ادامه ضمن اشاره به 24 هزار پرونده کشاورزان خسارت‌دیده از سیلاب تصریح کرد: از مجموع 24 هزار پرونده خسارت سیل تا امروز پرداخت خسارت به بیش از 3 هزار پرونده در استان انجام شده است.

استاندار خوزستان در خصوص کشت برنج در استان یادآور شد: امسال برنج بدون توجه به الگوی کشت استان در سطح بسیار وسیعی کشت شده است که کشت برنج در استان به مصداق آیه شریفه " ان مع العسر یسرا" است به این معنی که با وجود تمام مشکلات از جمله سیل باز هم تسهیلی در کار کشاورزان انجام شده است.

وی گفت: همانطور که گندم بین 11 تا 12 میلیون نفر ایرانی را در استان خوزستان تولید می‌کنیم، امسال برنج 13 میلیون نفر ایرانی را نیز در استان تولید خواهیم کرد.

در ادامه استاندار خوزستان از غرفه سازمان جهاد کشاورزی در نمایشگاه هفته دولت به عنوان غرفه نخست تقدیر کرد و در همین راستا لوح تقدیر و تندیس به رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اهدا شد.    

شایان ذکر است، در پایان این مراسم نیز استاندار خوزستان برای مورد تقدیر قرار گرفتن ریاست سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در وزارت متبوع به مجموعه بزرگ سازمان، بهره‌برداران و کشاورزان استان تبریک گفت. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید