Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد:

یکپارچه‌سازی اراضی زمینه‌ساز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در کشور ما با توجه به قوانین مالکیت و خرد شدن اراضی کشاورزی بعد از فوت یک فرد در یک خانواده، برنامه‌های توسعه مکانیزاسیون با قدری چالش مواجه شده است.

یکپارچه‌سازی اراضی زمینه‌ساز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

نورمحمد تربتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا، با اشاره به اهمیت توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی، اظهار کرد: مساله مکانیزاسیون یکی از مسایل مهم در توسعه کشاورزی است و در برنامه ششم پیش‌بینی شده است که سالانه درصدی به مکانیزاسیون ماشین‌آلات بخش کشاورزی افزوده شود. خوشبختانه این هدف در یکی دو سال اول برنامه به خوبی محقق شد.

وی افزود: بحث توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بیشتر معطوف به تجهیزات کاشت، داشت و برداشت است که می‌بایست در زمینه تولید این وسایل و تجهیزات تلاش بیشتری صورت بگیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پاسخ به این پرسش که توسعه مکانیزاسیون چه نقشی در عبور از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی مدرن و افزایش بهره‌وری دارد؟ گفت: توسعه کشاورزی به شرایطی نیاز دارد که از آن جمله می‌توان به یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی اشاره کرد. در کشور ما با توجه به قوانین مالکیت و خرد شدن اراضی کشاورزی بعد از فوت یک فرد در یک خانواده، برنامه‌های توسعه مکانیزاسیون با قدری چالش مواجه شده است.

تربتی نژاد در ادامه تصریح کرد: پیش‌درآمد توسعه مکانیزه کشاورزی به‌عنوان عامل افزایش بازده تولیدات کشاورزی و کاهش هزینه‌ها، یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی است که باید در این رابطه قانونی به تصویب برسد که زمینه‌ساز رشد مکانیزاسیون کشاورزی در کشور شود.

وی، خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی یک عزم راسخ برای اجرای مصوبات برنامه ششم و لوایح بودجه سنواتی از جمله توسعه مکانیزاسیون کشاورزی دارد منتها می‌بایست اعتبارات پیش‌بینی شده تامین شود تا این اقدام صورت بگیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر اهمیت توسعه مکانیزاسیون هوشمند در بخش کشاورزی، گفت: خوشبختانه هوشمندسازی در بحث آبیاری و برخی دیگر از حوزه‌ها شروع شده است و انتظار می‌رود که دولت در این جهت هم برنامه‌هایی داشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید