Iranian Agriculture News Agency

کمیته امداد و جهاد کشاورزی قیروکارزین تفاهم‌نامه امضاء کردند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از امضای تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره)، به منظور توانمند سازی مدد جویان این نهاد حمایتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، مهدی همتی گفت: در نتیجه این تفاهم نامه مدد جویان از حالت مستمری بگیری خارج و با تسهیلات اعطائی بستر کارآفرینی و اشتغال برای آنان فراهم می شود.

 به گفته وی این افراد به تدریج  توانایی‌های لازم اقتصادی را کسب می کنند و از پوشش نهاد حمایتی خارج می شوند.

این مقام مسئول افزود: بر اساس این تفاهم نامه اجرای دوره های آموزشی و مهارتی با موضوعات تولید محصولات گلخانه ای، تولید قارچ خوراکی، پرورش گوسفند و بز، پرورش زنبورعسل و دیگر عناوین مرتبط در دستور کارخواهد بود.

همتی با تاکید بر آموزش های مهارتی به منظور ایجاد علاقه در مدد جویان، اظهار کرد: تسهیل و تسریع در صدور مجوز گلخانه های کوچک مقیاس برای مدد جویان واجد شرایط از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

وی با اشاره به اینکه، اقدامات مذکور علاوه بر توانمند سازی مددجویان، در رونق اقتصادی و افزایش تولید محصولات کشاورزی در مناطق شهری و روستایی نیز تأثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: در صورت حصول شرایط لازم صدور انواع مجوز واحد های صنعتی در تمامی زمینه های صنایع کشاورزی برای مدد جویان تفاهم شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین خاطر نشان کرد: باغداران و تولید کنندگانی که برای مدد جویان اشتغال دائم یا فصلی ایجاد کنند از برخی بخشودگی ها و تسهیلات مثل معافیت از پرداخت حق بیمه و یا پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کارفرمایان برخوردار خواهند شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید