Iranian Agriculture News Agency

شیرزاد در گفتگو با ایانا مطرح کرد:

لزوم ارائه طرح کسب و کار برای دریافت مجوز تاسیس کشت و صنعت بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: هرکس متقاضی کشت و صنعت یا واحدهای بهره‌برداری بزرگ است باید طرح کسب و کار، تامین مالی مشخص را ارائه دهد و پوسته حقوقی کشت و صنعت را در برنامه‌های خود لحاظ کرده باشد،‌ همچنین باید شاخص‌های مکانیزاسیون را در بخش خود در نظر گرفته باشد.

لزوم ارائه طرح کسب و کار برای دریافت مجوز تاسیس کشت و صنعت بخش خصوصی

حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با امضای تفاهم‌نامه با سازمان امور اراضی اظهار کرد: ما تفاهم کردیم که تمام متقاضیان کشت و صنعت‌ها باید پیش از فاز عملیاتی اسناد و مدارک مثبت از عملکرد خود را ارائه دهند که این اسناد مشتمل بر طرح کسب و کار و اهلیت داشتن است.

وی افزود: بررسی‌ها توسط تعاون روستایی و سازمان امور اراضی صورت می‌گیرد و به متقاضیان مجوز تاسیس کشت و صنعت داده می‌شود. ما احداث کشت و صنعت‌های بخش خصوصی  را برای اولین بار در کشور دارای ضابطه کردیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تاکید کرد: هرکس متقاضی کشت و صنعت یا واحدهای بهره‌برداری بزرگ است باید طرح کسب و کار، تامین مالی مشخص را ارائه دهد و پوسته حقوقی کشت و صنعت را در برنامه‌های خود لحاظ کرده باشد،‌ همچنین باید شاخص‌های مکانیزاسیون را در بخش خود در نظر گرفته باشد.

وی افزود: ما آمادگی داریم در این زمینه با بخش خصوصی همکاری کنیم. تفاهم‌نامه امضا شده در حال حاضر به استان‌ها ابلاغ شده و متقاضیان می‌توانند در استان‌های خود برای این کار اقدام کنند.

شیرزاد در رابطه با متقاضیانی که تاکنون درخواست خود را به استان‌ها ارسال کرده‌اند، گفت: در استان‌هایی مانند اردبیل و فارس تقاضاهایی ارسال شده که در حال بررسی هستیم.

وی افزود: همکاری‌های ما با امور اراضی برای تاسیس واحدهای بزرگ از جمله کشت و صنعت‌های بخش خصوصی کامل و شفاف است و حمایت‌های لازم را در این زمینه در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ادامه داد: در حوزه پایاب آب‌های مرزی، پایاب طرح 238 هزار هکتاری خوزستان و بخشی از ایلام ما متقاضی برای کشت و صنعت داریم. در پایاب 46 هزار هکتاری سیستان و بلوچستان، پایاب خداآفرین، حوزه سیروان، پایانه‌های سامانه‌های گرمسیری هم متقاضی وجود دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید