Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان:

افزایش 370 درصدی کشت عناب در خراسان جنوبی

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: یکی از موضوعات مهم در تولید عناب، تکثیر آن از طریق پاجوش است که تماما در اختیار خراسان‌جنوبی است.

افزایش 370 درصدی کشت عناب در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی افزود: در ده سال اخیر سطح زیرکشت عناب در استان افزایش داشته و در حوزه تولید 370 درصد افزایش وجود داشته است.

 وی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم با کمک رسانه‌ها، جهاددانشگاهی، محققان و پژوهشگران در راستای رونق کشاورزی و معرفی محصولات استراتژیک استان گام برداریم.

 عبدالرضا رضایی مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی خراسان جنوبی نیز گفت: با توجه به اینکه فصل برداشت عناب در استان آغاز شده پیش‌بینی می‌شود امسال شش هزار تن عناب در خراسان‌جنوبی برداشت شود.

وی با اشاره به سطح زیرکشت باغات عناب استان خراسان‌جنوبی، اظهار کرد:  در حال حاضر سطح زیرکشت باغات عناب در خراسان‌جنوبی بیش از سه هزار و 600 هکتار است.

 مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: زمان برداشت عناب در خراسان‌جنوبی از اواخر مردادماه آغازشده و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

 رضایی عنوان کرد: خراسان‌جنوبی با تولید 97 درصد عناب قطب تولید این محصول منحصر به فرد در کشور است.

 وی خاطرنشان کرد: متأسفانه امسال به دلیل وزش بادهای شدید و ریزش گل‌ها، گرمای هوا و زودرس شدن میوه عناب، تولید این محصول افزایش نداشته است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: عناب تولید شده در استان هنوز در سطح بین‌المللی جایگاه خاصی ندارد و در داخل کشور خواص عناب به طور کامل برای مردم فرهنگ‌سازی نشده است.

 رضایی با اشاره به اینکه برای فرآوری و بسته‌بندی عناب در استان کار زیادی صورت نگرفته، افزود: بیشترین سطح کاشت عناب استان به ترتیب به شهرستان‌های خوسف، بیرجند و سربیشه است.

 وی عنوان کرد: عناب تولید شده در استان به استان‌های همجوار از جمله خراسان‌رضوی، کرمان، یزد و تهران صادر می‌شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در خصوص خواص عناب، گفت: میوه عناب برای تصفیه خون، هاضمه و نرم کننده سینه، آرامش اعصاب، مقوی عمومی بدن، مقوی معده، ضد سرفه و خواب راحت مناسب است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید