Iranian Agriculture News Agency

رها سازی بچه ماهی خاویاری در واحدهای پرورشی استان آذربایجان شرقی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: تعداد 1300 قطعه ماهی خاویاری(600 قطعه فیل ماهی و 700 قطعه سیبری) در مزارع دارای مجوز شهرستان جلفا رهاسازی شد.

 رها سازی بچه ماهی خاویاری در واحدهای پرورشی استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس قاسم جعفروند گفت: هدف از پرورش ماهیان خاویاری در استان استفاده بهینه از پتانسیل های موجود و بالفعل نمودن آن و تولید گونه جدید آبزی پروری و حفظ ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری در استانهای غیرساحلی است و افزایش نوع گوشت گونه جدید ، اشتغال، تولید و ارز آوری از دیگر اهداف و مزایای اقتصادی پرورش ماهیان خاویاری در استان محسوب می شود.

وی  ادامه داد: از سال 93 تا کنون پرورش ماهی خاویاری در استان آغاز شده و هم اکنون در پنج مزرعه پرورشی بصورت پایلوت در شهرستان های مرند، سراب و جلفا این موجود زنده پر ارزش و اقتصادی نگهداری می شود طبق بررسی های کارشناسی نتایج مناسب و قابل قبولی را از نحوه رشد و پرورش شاهد هستیم و تا رسیدن به نتیجه نهایی و استحصال خاویار قدم های پایانی را طی می کنیم.

وی افزود: هم اکنون دانش وتجربه کافی در خصوص پرورش ماهیان خاویاری در استان وجود دارد و زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری احساس می شود از علاقمندان جهت سرمایه گذاری در این رشته حمایت خواهیم کرد و مطمئن باشند که همواره در کنارشان خواهیم بود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید