Iranian Agriculture News Agency

قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خبر داد:

حضور نماینده اتاق تعاون ایران در شوراهای تصمیم گیری سازمان تحقیقات کشاورزی

قائم مقام سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: نیازمند ایجاد کارگاه هایی در بخش باغی، زراعت و دامی هستیم و یک نماینده از بخش خصوصی و اتاق تعاون ایران باید در شوراهای تصمیم گیری ما حضور داشته باشد.

حضور نماینده اتاق تعاون ایران در شوراهای تصمیم گیری سازمان تحقیقات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، رسول زارع قائم مقام سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران با این سازمان اظهار کرد: ما در این سازمان دو هزار نفر عضو هیئت علمی داریم که در تلاش هستند تا سطح کشاورزی کشور را ارتقا دهند و حدود شش سال است که در حال انجام تحقیقات تقاضا محور هستند، البته هنوز صد در صد موفق نشده‌ایم.

وی افزود: ما از حضور بخش خصوصی استقبال می‌کنیم سازمان تحقیقات، موسسه و پژوهشگاه تخصصی دارد که می توانند با بخش خصوصی همکاری کنند.

قائم مقام سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به پایین بودن میزان بودجه بخش آموزش و ترویج کشاورزی خاطرنشان کرد: میزان بودجه در نظر گرفته شده برای بخش تحقیقات در کشور با میزان بودجه این بخش در دنیا قابل مقایسه نیست.

زارع در ادامه بیان کرد: بسیاری از مواد مورد نیاز ما وارداتی است و با نرخ ارز افزایشی، قیمت آن بالا می‌رود.

قائم مقام سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی اذعان داشت: در چهار سال اخیر بخش ترویج سازمان تحقیقات توانسته از مجلس بودجه دریافت کند و کار خود را ارتقا دهد. ما برای ترویج به کمک تک تک تعاونی‌ها نیازمندیم.

وی افزود: نیازمند ایجاد کارگاه هایی در بخش باغی، زراعت و دامی هستیم و یک نماینده از بخش خصوصی و اتاق تعاون ایران باید در شوراهای تصمیم گیری ما حضور داشته باشد.

در ادامه این جلسه کامبیز بازرگان معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: دولت از بخش خصوصی جدا نیست و ظرفیت و قابلیت هایی هم در بخش دولتی وجود دارد. سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی 20 موسسه، پژوهشکده و پژوهشگاه دارد که یکی از آن‌ها موسسه ترویج و آموزش کشاورزی است.

وی افزود: صدها دستگاه تحقیقاتی و حدود ۱۰ هزار نفر پرسنل در کل کشور در این سازمان وجود دارد و در حوزه تحقیقات، مدیریت ذخایر کشور، تهیه واکسن و سرم ها، ثبت و کنترل کیفیت در بذر، سم و کود، پایش ذخایر دریایی، پایش کیفیت در دریا و خشکی و مشارکت در سیاست گذاری فعالیت دارد.

بازرگان در ادامه اذعان داشت: ظرفیت سازمان تحقیقات به صورت صد در صد بهره ور نیست اما تلاش خود را می‌کنیم و با کمک بخش خصوصی ارتقا پیدا خواهیم کرد. بنابراین مخاطب اصلی سازمان تحقیقات بخش خصوصی است و ما می توانیم بخش عمده ترویج را به دست بخش خصوصی بسپاریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید