Iranian Agriculture News Agency

جلیلی مقدم:

1.3 میلیون تن خرما امسال در کشور تولید می شود

سرپرست دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت خرما در سال 98 ، به یک میلیون و 300 هزار تن برسد

1.3 میلیون تن خرما امسال در کشور تولید می شود

زهرا جلیلی مقدم سرپرست دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با ایانا با اشاره به آغاز فصل برداشت خرما از تیرماه سال جاری گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال 98 در حدود یک‌میلیون و 300 هزار تن خرما برداشت شود.

وی استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، فارس، کرمان، بوشهر، خوزستان و هرمزگان را از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خرمای کشور عنوان کرد و ادامه داد: برداشت این محصول به‌جز استان فارس در سایر استان‌ها در حال انجام است.

سرپرست دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری تصریح کرد: برداشت خرما از اوایل تیرماه آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

وی بابیان اینکه 98 درصد خرمای کشور در 7 استان تولید می شود، افزود: خرمای آل مهتری زودرس‌ترین خرمای کشور در جنوب کرمان و هرمزگان است و در بین ارقام تجاری، خرمای پیارم در آبان ماه جزو دیررس‌ترین خرمای کشور محسوب می‌شود.

جلیلی‌مقدم با اشاره به صادرات  306 هزار تنی خرما در سال گذشته گفت: متوسط قیمت هر کیلو. خرما 1.2 دلار بوده است و صادرات این محصول 338 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید