Iranian Agriculture News Agency

رضایی:

واردات نهاده های دامی انحصاری نیست

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هر فردی که کارت بازرگانی معتبر داشته باشد، می‌تواند اقدام به واردات نهاده‌های دامی کند.

واردات نهاده های دامی انحصاری نیست

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی در حاشیه بازدید از یک واحد مرغ مادر در بندرگز با بیان اینکه واردات نهاده های دامی به هیچ عنوان انحصاری نیست گفت: هم اکنون ۱۶۰واردکننده ذرت و بیش از ۱۰ واردکننده کنجاله سویا در کشور فعال هستند و در کنار آنها شرکت پشتیبانی امور دام نیز حدود یک سوم کنجاله سویای مورد نیاز مرغداران را وارد کشور می کند.

وی با اعلام اینکه هر کسی که کارت بازرگانی معتبر دارد، می تواند نهاده های دامی را وارد کند گفت: هر مرغدار و تاجری که در این رشته تخصص دارد می تواند بدون هیچگونه محدودیت ارزی، شخصاً یا از طریق شرکتهای مربوط اقدام به واردات نهاده ها کند.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: هم اکنون تمام مرغداری ها و بنادر شمال و جنوب کشور از نهاده ها اشباع شده است و هیچ‌ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رضایی تصریح کرد: هر سازمان یا مرغداری که با کمبود نهاده ها مواجه است؛ می تواند به سازمان جهاد کشاورزی استان مربوطه مراجعه کند و نیازش را تا شب عید سال آینده تامین نماید.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مرداد ماه امسال ۱۲۴ میلیون قطعه جوجه ریزی در کشور انجام شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  ۱۸درصد افزایش داشته است از این رو پیش بینی می شود قیمت مرغ در ماه های آینده کاهش یابد.

وی تاکید کرد: مرغ از جمله کالاهای اساسی است که مشمول قیمت گذاری می شود و در حال حاضر با احتساب قیمت تمام شده به علاوه سود کارشناسی به عدد ۱۲هزار و 900 تومان رسیده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید