Iranian Agriculture News Agency

طهماسبی:

نهضت توسعه گلخانه‌ها در کشور آغاز شده ‌است

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از برنامه راهبردی دولت توسعه طرح‌های گلخانه است که در این ارتباط نهضت توسعه کشت گلخانه‌ای بخوبی در کشور آغاز شده است.

نهضت توسعه گلخانه‌ها در کشور آغاز شده ‌است

به گزارش ایانا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی در بازدید از مجتمع گلخانه‌های کشاورزی بخش کاکی استان بوشهر افزود: امروز بخش خصوصی مشارکت بسیار خوبی در احداث گلخانه‌های کشاورزی در کشور دارد و وظیفه همه مسئولان است تا زمینه را برای اجرای این طرح ها در نقاط مستعد فراهم کنند.

وی به کاهش مصرف آب و افزایش میزان تولید در هکتار گلخانه‌ها اشاره کرد و افزود: میزان تولید یک هکتار گلخانه معادل ۱۰ هکتار فضای باز است.

طهماسبی اضافه کرد: امروز نهضت توسعه گلخانه‌ها در کشور به عنوان نیاز ضروری آغاز شده و برای تحقق این برنامه راهبردی جهاد کشاورزی نیازمند حمایت جدی مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط و تامین تسهیلات ارزان قیمت در همه نقاط مستعد کشور هستیم.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: باید در کنار برنامه مجتمع های بزرگ و در اجرای نهضت توسعه گلخانه‌ها، ایجاد گلخانه‌هایی با مقیاس کوچک نیز در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بوشهر در زمینه احداث گلخانه از استان‌های پیشتاز و موفق کشور بوده است.

محمد تقی منوچهری افزود: در سال گذشته ۱۰۳ هکتار گلخانه در استان بوشهر راه‌اندازی شد و سطح زیر کشت گلخانه‌ها را به ۳۰۲ هکتار افزایش داد که با کسب رتبه چهارم در کشور موفقیت بسیار بزرگی بدست آمد.

وی افزود: بر اساس برنامه امسال نیز ۳۰۰ هکتار گلخانه در استان بوشهر ایجاد می شود که شهرستان دشتی نقشی مهم در تحقق این برنامه در استان بوشهر دارد.

منوچهری اضافه کرد: مهمترین تولیدات گلخانه‌های استان بوشهر گوجه فرنگی، انواع نشاء، محصولات سبزی و صیفی، خیار درختی و توت فرنگی است و بیشترین سطح گلخانه‌های استان مربوط به شهرستان‌های دشتی، دشتستان و دیر است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۵۹ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای در استان بوشهر تولید شد که شهرستان دشتی با ۳۰ درصد سهمی مهم در این میزان تولید گلخانه‌ای داشته است.

وی تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌ها برای کشت گلخانه‌ای از مهمترین برنامه های امسال جهاد کشاورزی استان است.

منوچهری بیان کرد: در زمان حاضر در شهرستان دشتی ۹۳ هکتار گلخانه فعال است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید