Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران:

صیانت از اراضی ملی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: از آنجائی که وسعت زیادی از اراضی استان تهران جزو اراضی ملی می باشد، از این رو حفظ و صیانت از این اراضی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

صیانت از اراضی ملی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران شهرام عدالتی که در جلسه بررسی وضعیت اجرای طرح کاداستر اراضی ملی استان تهران سخن می گفت افزود: اجرای طرح کاداستر گامی مهم درتثبیت مالکیت دولت بر روی اراضی ملی و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از این اراضی به شمار می آید

وی به وظیفه نظارتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص نحوه تحقق اهداف مندرج در موافقتنامه های متبادله با منابع طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به تشکیل این جلسه و بررسی های به عمل آمده خوشبختانه اقدامات خوبی در ارتباط با اجرای طرح کاداستر از سوی منابع طبیعی در حال انجام است که برای تحقق کامل این مهم سازمان مدیریت استان تهران حمایت های لازم را خواهد داشت.

معاون سازمان مدیریت استان تهران موضوع تحولات سرزمینی و رشد روزافزون جمعیت را یکی از چالش های مهم پیش روی استان تهران دانست و تصریح کرد: یکی از عوامل بسیار مهم در افزایش تصرفات و دست اندازی ها به عرصه های ملی، رشد بالای جمعیتی در استان تهران است که این موضوع اهمیت اجرای طرح کاداستر اراضی ملی را مضاعف می کند.

اولویت اصلی؛ حفاظت از اراضی ملی با رویکرد پیشگیرانه است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در این جلسه یادآور شد: اولویت اصلی مجموعه منابع طبیعی حفاظت از اراضی ملی با رویکرد پیشگیرانه است.

احمد طاهری با بیان اینکه وسعت اراضی ملی استان تهران حدود یک میلیون و هفتاد هزار هکتار است افزود: برای حدود 95درصد از این اراضی اسناد مالکیت به نام دولت صادر شده است که تاکنون برای بیش از 101 هزار هکتار از این اراضی سند تک برگ کاداستری صادر شده است.

وی اصلاح هندسی نقشه هاُ و صدور اسناد تک برگ کاداستری برای اراضی ملی استان تهران را یکی از سیاست های راهبردی منابع طبیعی استان تهران دانست و خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی و پیش بینی های انجام شده امسال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی حدود 250هزار هکتار از اراضی ملی استان زیر پوشش اجرای طرح کاداستر قرار می گیرد و در صورت تأمین اعتبارات لازم از منابع استانی این میزان به 500هزار هکتار افُزایش خواهد یافت.

گفتنی است در این جلسه علاوه بر مدیران و مسئولان حوزه معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، یونس مهام رئیس گروه تولیدی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز حضور داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید