Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت هفته دولت؛

واحد صنعتی بسته بندی حبوبات، خشکبار و ادویه‌جات در شیراز افتتاح شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از افتتاح یک واحد بسته بندی حبوبات خشکبار و ادویه جات در شهرستان شیراز همزمان با چهارمین روز از هفته دولت و به دست عنایت الله رحیمی استاندار فارس خبر داد.

واحد صنعتی بسته بندی حبوبات، خشکبار و ادویه‌جات در شیراز افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در مراسم گشایش این شرکت با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی تکمیلی مورد توجه بخش کشاورزی و سیاست‌‌گذاران این بخش می‌باشد، افزود: فرآوری محصولات یکی از حلقه­های مهم زنجیره‌های تولید بخش کشاورزی است که می‌تواند ارزش افزوده قابل توجهی را برای محصولات مختلف این بخش به ارمغان بیاورد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تسهیلات ارزان قیمت صندوق توسعه ملی در چند سال اخیر برای صنایع تبدیلی تکمیلی لحاظ شده و ما شاهد به بهره­برداری رسیدن واحدهای بسیار زیادی در این حوزه بودیم.

به گفته قاسمی در استان فارس 694 کارخانه با ظرفیت فرآوری 3.9 میلیون تن ماده خام با اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی فعالیت می‌کنند و تقریبا به همین تعداد کارخانه با مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت مشغول به کار هستند و جمعا ظرفیت فرآوری حدود 7.5 میلیون تن محصولات کشاورزی را در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان شیراز ظرفیت فرآوری 580 هزارتن ماده خام وجود دارد، افزود: این شهرستان یکی از شهرستان‌های است که بیشترین ظرفیت فرآوری ماده خام دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: به متقاضیان احداث واحدهای صنایع تبدیلی تکمیلی تسهیلات ارزان قیمت صندوق توسعه ملی تعلق می‌گیرد همچنین جهت تسهیل فرآیند احداث این واحدها مجوزهای بی‌نامی نیز صادر شده است.

این مقام مسئول گفت:کارخانه­ای هم که امروز شاهد افتتاح آن بودیم در زمینه بسته بندی حبوبات و تهیه و بسته ­بندی ادویه جات فعالیت می­کند که به ارزش افزوده و ماندگاری محصولات کمک می­کند.

شرکت بسته بندی حبوبات خشکبار و ادویه جات با  سرمایه 14 میلیارد ریال و تسهیلات 12.2 میلیارد ریال با اشتغال­زایی دائم ده نفر و اشتغال­زایی موقت 20 نفر آغاز به کار کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید