Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی:

عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری کلاچون شهرستان میامی آغاز شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی از آغاز عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری کلاچون این شهرستان خبر داد.

عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری کلاچون شهرستان میامی آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، محمدعلی رضایی پیش از ظهر امروز در آئین آغاز این پروژه آبخیزداری اظهار داشت: در چهارمین روز از هفته دولت و با حضور فرماندار شهرستان میامی عملیات اجرایی این طرح آبخیزداری با اعتبار هشت میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال آغاز شد.

رضایی افزود: این طرح شامل سازه های سنگ وملاتی است که قرارداد آن با پیمانکار بسته شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت:  امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در سطح شهرستان میامی ۵۹ میلیارد ریال مصوب شد .

رضایی بابیان اینکه  اجرای طرح های آبخیزداری برای پیشگیری از بروز سیلاب ضرورت دارد،تصریح کرد : این طرح ها در عرصه های سیل خیز که قبلا مطالعه شده به اجرا درمی آید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی گفت: سال گذشته در راستای حفاظت خاک در روستاهای ارمیان ،قدس و دشت دانیال از اعتبارات صندوق توسعه ملی و در ری آباد،بکران و منطقه پل ابریشم از اعتبارات استانی طرح های آبخیزداری اجرا شد.

رضایی با بیان اینکه امسال پنج طرح آبخیزداری در قدس، ارمیان، شهر میامی ،سوداغلن و باغچه اجرا می شود، افزود: پارسال از محل صندوق توسعه ملی ۱۰۰ هزار و ۹۳۵ متر مکعب طرح آبخیزداری در حوضه های آبخیز دشت دانیال و قدس و ارمیان اجرا شد.

عملیات آبخیزداری شامل اقدامات بیولوژیکی و بیومکانیکی است که اجرای آنها مانع از رسوب و فرسایش خاک می شود و این مهم در توسعه حفاظت از خاک، افزایش منابع آب های زیرزمینی و توسعه بسترهای اقتصادی و اجتماعی بسیار اثرگذار است.

شهرستان میامی بادوبخش مرکزی وکالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید