Iranian Agriculture News Agency

محققی مطرح کرد:

رونق تولید در کشاورزی با اجرای برنامه های ارتقای بهره وری

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: رونق تولید در کشاورزی به معنای افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی از نزدیک ۱۰۰ میلیون تن در سال 92 به ۱۲۲ میلیون تن در سال جاری با اجرای برنامه های ارتقای بهره وری است.

رونق تولید در کشاورزی با اجرای برنامه های ارتقای بهره وری

به گزارش خبرنگار ایانا، سید علی محققی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در همایش رونق تولید، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت اظهار کرد: جای سعادت بسیار است که در میانه هفته دولت و سال رونق تولید در وزارت جهاد کشاورزی دور هم جمع شده ایم تا از رونق تولید بگوییم. بخش کشاورزی تامین امنیت غذایی آینده ۸۳ میلیون ایرانی را فراهم کرده و تکیه گاه اشتغال ایرانیان است.

 وی افزود: وقتی از رونق تولید در کشاورزی می گوییم منظور ما افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی از نزدیک ۱۰۰ میلیون تن در سال 92 به ۱۲۲ میلیون تن در سال جاری است. کشاورزی یعنی ارتقاء بهره‌وری در مصرف آب، تجهیز ۲.۲ هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری، تمرکز بر گلخانه ها به منظور بهره وری بهتر از آب، افزایش تولید، تکرار مکرر خود اتکایی و خود کفایی در گندم علیرغم سیل در گلستان، لرستان و خوزستان،  تمرکز بر زنجیره‌های تولید و ارزش، حذف واسطه‌ها و حمایت همزمان از مصرف‌کننده، رسیدن به رکورد تولید نیم میلیون تن دانه های روغنی و امکان سه برابری این میزان، رسیدن به یک قدمی خوداتکایی در تولید شکر در شرایطی که ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار از اراضی نیشکر و چغندر خوزستان پیش مرگ نجات مردم شهرها و روستاهای کشور از سیل شد درحالی که می توانستیم به خودکفایی در شکر برسیم.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که پیشنهاد برگزاری این همایش را بخش خصوصی و دغدغه مندان بخش کشاورزی به وزارتخانه دادند، این همایش را تجربه ای موفق از همکاری بخش های خصوصی و دولتی برای تبیین سیاست ها، برنامه ها، دغدغه ها و دستاوردهای بخش کشاورزی در راستای رونق تولید برشمرد که مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت به عنوان محور برگزاری این همایش، استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی برای مشارکت در شکل گیری این رویداد ملی را در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید