Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی:

تولید تخم مرغ در استان سمنان 3 برابر شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پیش بینی می شود امسال 30 هزار تن تخم مرغ در این استان تولید شود.

تولید تخم مرغ در استان سمنان 3 برابر شد

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، سید حسن میرعماد بعد از ظهر امروز در نشستی با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی این استان اظهار داشت: میزان تولید تخم مرغ در استان سمنان به حدود سه برابر سال‌های گذشته رسیده است.

وی افزود: میزان تولید تخم مرغ در سال های گذشته  10.5 هزار تن در سال بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان این افزایش تولید تخم مرغ را کاری مهم در حوزه جهاد کشاورزی عنوان و تصریح کرد: این افزایش تولید تخم مرغ با بهینه‌سازی واحدهای تولیدی موجود در این محصول در استان سمنان اتفاق افتاده است؛ چرا که در سال‌های اخیر شاهد ممنوعیت صدور مجوزهای جدید تولید تخم‌مرغ بوده‌ایم.

میرعماد با اشاره به عملکرد موفق سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی این استان خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر با حمایت کم‌نظیر دولت شاهد موفقیت‌های چشمگیر در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری اراضی کشاورزی استان سمنان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند اظهارداشت: امسال نیز تا کنون در بیش از 2 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان سامانه های نوین آبیاری اجرایی شده است و اجرای آن در بیش از سه هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی استان سمنان در دستور کار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه امروز با وجود همه توطئه‌های دشمنان و جنگ روانی آنان علیه ملت بزرگ ایران شاهد ثبات در اقتصاد کشور هستیم تصریح کرد: امسال با وجود جنگ روانی دشمن و تلاش آنان برای تاثیرگذاری بر بازار، می‌بینیم که با همکاری مردم ثبات نسبی در بازار وجود دارد؛ گرچه گرانی‌های اخیر مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و زندگی برای آنها سخت‌تر شده است؛ اما همکاری و مشارکت مردم و مقاومت آنان در برابر توطئه‌های دشمنان همه این دسیسه‌ها را خنثی کرده است.

میرعماد با اشاره به پرداخت بیش از 350 میلیارد تومان تسهیلات به بهره برداران بخش کشاورزی در سال گذشته عنوان کرد: سال گذشته بیش از 130 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی با نرخ 6 درصد در استان سمنان پرداخت شد که حدود یک‌صد میلیارد تومان آن جذب بخش کشاورزی شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید