Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

کشاورزی و تامین امنیت غذایی جوابگوی شرایط تحریم است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در تحریم‌های ظالمانه حاکم بر کشور، کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم می‌تواند جوابگو باشد.

کشاورزی و تامین امنیت غذایی جوابگوی شرایط تحریم است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمدمهدی قاسمی در همایش کشت محصولات شتوی در شهرستان‌های شمالی استان فارس افزود: رهروان خوبی برای شهدای دولت به خصوص شهیدان رجایی و باهنر باشیم و به عنوان سربازان امنیت غذایی به استقلال، امنیت غذایی و رفع وابستگی‌های کشور کمک کنیم.

به گفته وی در شهرستان‌های شمال استان فارس (آباده، اقلید، بوانات، خرم‌بید، پاسارگاد، سپیدان وسرچهان) بلافاصله پس از برداشت، کشت سال جدید شروع شده و با مدت زمان کمی برنامه‌های کشاورزی باید در این شهرستان‌ها عملیاتی شود.

قاسمی با اشاره به اینکه در کشت دانه‌های روغنی در شمال استان به دلیل شرایط اقلیمی و شاید عدم پیگیری مناسب در سال گذشته توفیق نداشتیم، افزود: این همایش درصدد است با برنامه‌ریزی درست و انسجام و هماهنگی بین مسئولین و کارشناسان، راهکارهایی جهت فائق آمدن بر چالش‌های کشت در سنوات گذشته را ارائه دهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ملجأ و پناه کشاورزان وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد پس اگر بگویم بار تأمین امنیت غذایی بر دوش وزارت جهاد کشاورزی است گزاف نگفتیم.

وی افزود: هیچ مانعی در هیچ حوزه‌ای رافع مسئولیت ما نیست، از صفر تا صد تامین امنیت غذایی باید توسط مجموعه جهاد کشاوری پیگیری شود همه ما در سطوح مختلف وظایفی داریم که باید با کمک یکدیگر، هم‌افزایی و انسجام سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی را عملیاتی کنیم.

بهبود مستمر را جزء لاینفک کار خود قرار دهید

قاسمی در ادامه با بیان اینکه برای موفقیت هیچ راهی به جز استفاده از علم و دانش نیست، خطاب به همکاران خود گفت: بهبود مستمر را جز لاینفک کار خود قرار دهید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: عرصه کشت وکار آزمایشگاه بسیار بزرگی است که زمینه تحقیق یک نوع کشت در شرایط متفاوت را فراهم می‌سازد از این‌رو همراهی محققین مرکز تحقیقات با کارشناسان اجرایی نتایج مثمر ثمری را برای کشاورزان به دنبال دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روغن خوراکی وارداتی روغن باکیفیتی نیست، یادآور شد: کشور در روغن خوراکی وابسته است این وابستگی در شرایط حاضر که امکان انتقال ارز وجود ندارد بسیار سخت‌تر است.

به گفته قاسمی برای تامین روغن خوراکی مردم بیش از 85 تا 90 درصد وابستگی به خارج داریم که این امر بیش از 4 میلیارد دلار ارزبری برای کشور دارد از این رو کاشت کلزا به عنوان گیاهی که حدود 40 تا 45 درصد روغن دارد در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شما به عنوان افراد آگاه موظف به متقاعدسازی کشاورزان به کشت کلزا هستید، افزود: با استفاده از همه روش‌های تسهیل‌گری در تحقق استراتژی که برعهده شما گذاشته شده گام بردارید.

همایش کشت محصولات شتوی در شهرستان‌های آباده، اقلید، بوانات، خرم‌بید، پاسارگاد، سپیدان و سرچهان روز یک‌شنبه سوم شهریور ماه، با حضور مسئولین، محققین و کارشناسان اجرایی برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید