Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی برداشت 6000 تن عناب در خراسان جنوبی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به آغاز برداشت عناب از سطح عنابستان‌های استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال شش هزار تن عناب در خراسان‌جنوبی برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 6000 تن عناب در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، عبدالرضا رضایی با اشاره به سطح زیرکشت باغات عناب استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت:  در حال حاضر سطح زیرکشت باغات عناب در خراسان‌جنوبی بالغ بر سه هزار و 600هکتار است.

وی با اعلام اینکه برداشت عناب در خراسان‌جنوبی از اواخر مردادماه آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه دارد، تبیین کرد: خراسان‌جنوبی با تولید 97 درصد عناب قطب تولید این محصول منحصر به فرد در کشور است که متأسفانه امسال به دلیل علت وزش بادهای شدید و ریزش گل‌ها، گرمای هوا و زودرس شدن میوه عناب، تولید این محصول افزایش نداشته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سال گذشته شش هزار تن عناب از سطح عنابستان‌های استان برداشت شد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز شش هزار تن عناب در استان برداشت شود.

رضایی با اشاره به اینکه عناب تولید شده در استان هنوز در سطح بین‌المللی جایگاه خاصی ندارد، افزود: هنوز در داخل کشور خواص عناب به طور کامل برای مردم فرهنگ‌سازی نشده و برای فرآوری و بسته‌بندی آن کار زیادی صورت نگرفته است.

وی با اعلام اینکه بیشترین سطح کاشت عناب استان به ترتیب به شهرستان‌های خوسف، بیرجند و سربیشه اختصاص دارد، مطرح کرد: عناب تولید شده در استان به استان‌های همجوار از جمله خراسان‌رضوی، کرمان، یزد و تهران صادر می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه میوه عناب برای تصفیه خون، کمک به هاضمه و نرم کننده سینه مورد استفاده است، افزود: آرامش اعصاب، مقوی عمومی بدن، مقوی معده، ضد سرفه و خواب راحت از دیگر خواص عناب است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید