Iranian Agriculture News Agency

ذوالانواری :

1 میلیون راس دام عشایر در زنجیره تولید گوشت قرمز قرار دارد

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی عشایری گفت: تاکنون بالغ بر یک میلیون راس دام عشایر تحت پوشش زنجیره تولید گوشت قرمز قرار گرفته است.

1 میلیون راس دام عشایر در زنجیره تولید گوشت قرمز قرار دارد

مرتضی ذوالانواری مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی عشایری در گفت و گو با ایانا با بیان اینکه این صندوق به جامعه عشایری کشور اختصاص دارد و با تجمیع سرمایه شراکتی بخش دولتی و عشایری کشور، تسهیلات به کشاورزان پرداخت می‌شود، افزود: از این تسهیلات برای تهیه نهاده ها، اجرای طرح های دامپروری و دامی در مناطق عشایری استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: این صندوق یکی از حامیان اصلی مالی طرح "زنجیره تولید گوشت قرمز" است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی عشایری با تاکید بر اینکه تاکنون بالغ بر یک میلیون راس دام عشایر تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌است، افزود: با اجرای این طرح درآمد عشایر افزایش یافته و دامداری آنان اقتصادی شده، همچنین شیوه های علمی برای تولید دام عشایر در مناطق عشایری اجرا شده است.

وی ادامه داد: در گذشته دام عشایر به صورت سنتی در وزن نارس به دلیل وجود مشکلات مالی به بازار  عرضه می شد که با اجرای این زنجیره و با حمایت مالی، پس از دوره پرواربندی 100روزه این دام ‌ها به بازار عرضه می شوند.

ذوالانواری ادامه داد: از اهداف اجرای این طرح،  ساماندهی و اقتصادی شدن دام های عشایر کشور بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تشکل و اتحادیه‌های عشایری در این صندوق عضو هستند، تصریح کرد: بر این اساس به تشکل‌ها و اتحادیه‌های عضو ، دو برابر سرمایه آن‌ها با مشارکت دولت تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی عشایری  با اشاره به این که از سال 83 -سال تاسیس صندوق- تاکنون بالغ بر 5 هزار فقره تسهیلات به ارزش 600 میلیارد تومان پرداخت شده است، اظهار داشت: به طور میانگین سالانه ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به تشکل های عشایر از طریق صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی عشایری پرداخت شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید