Iranian Agriculture News Agency

سرهنگ عباس نژاد اعلام کرد:

کاهش 36 درصدی حریق در جنگل ها و مراتع کشور

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از کاهش 36 درصدی حریق در جنگل ها و مراتع در سال جاری خیر داد.

کاهش 36 درصدی حریق در جنگل ها و مراتع کشور

به گزارش ایانا، سرهنگ علی عباس نژاد روز شنبه در برنامه زنده تلویزیونی روی خط خبر شبکه خبر گفت: با بارندگی هایی که اوایل امسال در سراسر کشور اتفاق افتاده است جنگل ها و مراتع کشور با  افزایش پوشش گیاهی روبرو شده و پیش بینی های لازم جهت جلوگیری از حریق های احتمالی از سوی یگان حفاظت سازمان جنگل ها انجام شده است.

وی تعداد حریق جنگل ها و مراتع در سال گذشته را تا پایان مرداد ماه 366 فقره اعلام کرد و افزود: این میزان امسال با کاهش 36درصدی مواجه شده و به 232 فقره رسیده است.

سرهنگ عباس نژاد نتیجه این عملکرد را همکاری و مشارکت جوامع محلی، سازمان های مردم نهاد و دوستداران منابع طبیعی و محیط زیست دانست.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین خاطر نشان کرد: علیرغم کاهش تعداد فقرات حریق اما متاسفانه در سال جاری به لحاظ سطح با افزایش حریق روبرو بودیم به طوری که سطح حریق در سال گذشته به مساحت 916 هزار هکتار بوده و این میزان با 37 درصد افزایش در سال جاری به 1254 هکتار رسیده است.

عباس نژاد با بیان اینکه آتش سوزی ها در منابع طبیعی بیشتر در مناطق کوهستانی و صعب العبور اتفاق می افتد تصریح کرد: از سنوات گذشته تدابیر و پیش بینی های لازم برای پیشگیری از حریق انجام شده و با تهیه و تدوین طرح جامع اطفای حریق و ارسال دستورالعمل های لازم به ادارات کل منابع طبیعی سراسر کشور نقاظ حساس و بحرانی حریق را شناسایی کرده و فرماندهان یگان  حفاظت و نیروهای حفاظتی با گشت و مراقبت در مناطق بحرانی و حساس به آتش سوزی مراقبت و دیده بانی های لازم را انجام می دهند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها در ادامه یادآور شد: با تهیه طرح جامع اطفای حریق با همکاری مسئولین دولت و سازمان های مرتبط، موضوع اطفای حریق جنگل ها و مراتع در دستور کار وزارت دفاع قرار گرفته است.

این مسئول یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در ادامه در باره آتش سوزی جنگل های ارسباران در آذربایجان شرقی گفت: از بدو شروع حریق تا پایان اطفای آن با مدیرکل سازمان مدیریت بحران استان در ارتباط بوده و روز گذشته نیز با هماهنگی مدیریت بحران و سازمان هلال احمر سه فروند هلی کوپتر عازم مناطق ارسباران شده و اکنون نیز حریق جنگل های ارسباران کاملاً اطفا شده است.

سرهنگ عباس نژاد در خاتمه با بیان اینکه جنگل ها و مراتع مختص سازمان جنگل ها نیست بلکه متعلق به همگان و میراث گذشتگان است از مردم خواست به محض رویت هرگونه حریق و یا دست اندازی به جنگل ها و مراتع موضوع را سریعاً از طریق سامانه 1504 به ماموران حفاظتی اعلام نمایند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید