Iranian Agriculture News Agency

دومین جشنواره هلوی شندآباد برگزار شد

دومین جشنواره هلوی شندآباد شامگاه سه شنبه با استقبال مردم و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی شندآباد برگزار شد.

دومین جشنواره هلوی شندآباد برگزار شد

​به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، امام جمعه شبستر در این مراسم گفت: کشاورزی یکی از نعمت های الهی است که در زیرساخت های اقتصادی تاثیرگذاری ویژه ای دارد و باید در راستای رونق و توسعه این صنعت تلاش بیشتری شود.

حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده ادامه داد: امروزه مسئولان به این فکر هستند که استعدادهای جامعه را تعالی بخشند و خوشبختانه با علم و پژوهش، بخش های مختلفی چون کشاورزی، صنعتی و درمانی و غیره به سطحی رسیده اند که امروزه در بسیاری از این رشته ها جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.

وی برگزاری جشنواره های مشابه را نیاز اساسی باغداران و کشاورزان دانسته و گفت: این منطقه پر از محصولات خدادادی است که منتظر برنامه ریزی صحیح مسئولان در این عرصه هستیم.

فرماندار شهرستان شبستر نیز در این جشنواره گفت: اولین دوره از جشنواره چند سال پیش برگزار شده بود که قصد داریم با برگزاری متوالی این جشنواره در طول سال ها، زمینه ساز  تولید و شناساندن محصول و ارتقای کیفیت آن باشیم.

مهندس حسن مستفیذ ادامه داد: با برگزاری متوالی این جشنواره شاهد ثبت ملی و برندسازی آن خواهیم بود.

وی شندآباد را یکی از قطب های هلو دانست و گفت: اما برای ثبت هلو به نام این شهر باید چندین جشنواره به صورت متوالی برگزار شود که امروز دومین دوره از جشنواره در خاطره ها مانده و سبب شناسایی محصولات شهرستان به مردم استان می شود.

مهندس مستفیذ با اشاره ای به برگزاری جشنواره آلبالو در این شهرستان گفت: در سال های قبل آلبالوی شهرستان به قیمت کم فروخته می شد اما برگزاری جشنواره سبب شد تا کشاورزان و باغداران بتوانند محصول را به قیمت واقعی خود به فروش برسانند.

وی از مسئولان خواست به فکر کشاورزان، دامداران، باغداران، تولیدکنندگان به خصوص تولیدات خانگی باشند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی هدف از برگزاری جشنواره هلو را برندسازی محصولات شهرستانی دانست و گفت: ایران رتبه خوبی در سطح جهان در زمینه تولید هلو دارد اما در زمینه صادرات نتوانسته به جایگاه خوبی دست یابد.

دکتر معصومه آقاپور با اشاره ای به تولید ۲۶ نوع هلو در کشور گفت: باید تلاش کنیم تا محصول هلو هم داخل کشور و هم کشورهای همسایه معرفی و برندسازی شده و ثبت ملی گردد.

وی با قدردانی از خیران شهرستان شندآباد گفت: اولین قدم برای ثبت ملی این محصول، برگزاری دو دوره جشنواره است که امیدواریم سال بعد شاهد جشن ثبت ملی هلو در کشور باشیم.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید