Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی:

۱۵ درصد محصولات سردرختی آذربایجان شرقی در اهر تولید می شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از تولید ۱۵ درصد محصولات سر درختی استان در شهرستان اهر خبر داد.

 ۱۵ درصد محصولات سردرختی آذربایجان شرقی در اهر تولید می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس علی  رخ افروز در جشنواره برداشت سیب قره قرمز و ذرت بومی شهرستان اهر گفت: شهرستان اهر از نظر سطحی و تولیدی محصولات سردرختی استان ۱۵ درصد این محصولات را به خود اختصاص داده است.

وی وجود باغات سیب اهر را یکی از الطاف الهی و تلاش باغداران این شهرستان برشمرد و افزود: در سال‌های پیش تولید محصول سیب در این شهرستان به این مقدار نبوده و امسال شاهد افزایش تولید این میوه سردرختی در این شهرستان می‌باشیم.

مهندس رخ افروز از باغداران و تولیدکنندگان میوه سردرختی خواست برای مقابله با هرگونه بلایای طبیعی از جمله تگرگ، باغات خود را به دستگاه ضد تگرگ مجهز نمایند و برای این منظور باغداران می‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده نمایند.

وی از کشاوزان خواست برای جلوگیری از آفت زدگی محصولات، جلوگیری از بیماری ها، افزایش ارزش افزوده محصولات، مقابله با سرمازدگی و غیزه محصولات زراعی و باغی خود به راهنمایی و توصیه‌های کارشناسان توجه ویژه داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر نیز در این مراسم گفت: ۵۰۰ هکتار از باغات اهر زیر کشت محصول سیب درختی قره قرمز می‌باشد.

مهندس محمد اسدی افزود: از ۷۲۵۰ هکتار باغات این شهرستان، ۵۰۰ هکتار باغات به محصول سیب قره قرمز به عنوان محصول بومی منطقه اختصاص یافته است که در هر هکتار ۳۵ تن و در برخی باغات نیز تا ۱۲۰ تن برداشت می‌شود.

وی در ادامه ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی را در کنار تولید محصولات باغی بسیار مهم برشمرد و افزود: با احداث این صنایع می‌توان ارزش افزوده محصولات را بالا برد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید