Iranian Agriculture News Agency

قائم مقام صندوق توسعه بخش کشاورزی کشور:

۱۸ صندوق توسعه بخش کشاورزی در فارس فعال است

قائم مقام صندوق توسعه سرمایه گذاری کشاورزی کشور گفت: در استان فارس تا به امروز شاهد تشکیل ۱۸ صندوق بوده‌ایم که شامل یک صندوق استانی، یک صندوق تخصصی در حوزه منابع طبیعی، سه صندوق در حوزه های توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری و ۱۳ صندوق شهرستانی است.

۱۸ صندوق توسعه بخش کشاورزی در فارس فعال است

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، عوض علیزاده مقدم در گردهمایی یک روزه نمایندگان شرکت مادر تخصصی  و مدیران عامل صندوق های توسعه کشاورزی فارس، افزود:  مجموع سرمایه این صندوق‌ها حدود ۷۰ میلیارد تومان است که حدود ۱۵ هزار نفر از جامعه تولید کنندگان بخش کشاورزی و ۴۵۰ تشکل فعال و فراگیر این استان در چارچوب این صندوق ها سهامدار هستند.

به گفته وی استان فارس یکی از استان‌های مهم و محوری در امر تامین امنیت غذایی کشور است، که بالغ بر ۱۰ درصد نقش اساسی را در تامین غذای کشور برعهده دارد.

علیزاده مقدم یکی از مولفه های اساسی توسعه پایدار در بخش کشاورزی را ارتقاء نرخ رشد تشکیل سرمایه و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دانست و گفت: در جهت ساماندهی این امر مهم با محوریت تولیدکنندگان و جامعه تشکل های تولیدکننده بخش کشاورزی، تشکیل صندوق های توسعه بخش کشاورزی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته  است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۱۳۸ صندوق با سرمایه ای بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در سطح کشور در سطوح صندوق های استانی، شهرستانی،تخصصی و محصولی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه شاکله حقوقی این صندوق ها به صورت شرکت سهامی است، افزود:حداکثر مشارکت دولت در این صندوق‌ها ۴۹ درصد و مشارکت جامعه غیردولتی ۵۱ درصد است

قائم مقام صندوق توسعه کشاورزی کشور، نقش اصلی این صندوق ها را تامین بخشی از منابع مالی و سرمایه در گردش تولید کنندگان عنوان کرد و گفت: این صندقها به صورت کاملاً تضامنی و با مدیریت خود ارکان صندوق که از بین اعضای جامعه تولیدکنندگان و تشکل ها انتخاب می شوند اداره می‌شود که به صورت قرض الحسنه منابع را با نرخ  کارمزد ۴ درصد در اختیار جوامع سهامداری خود قرار می دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید