Iranian Agriculture News Agency

همایش توسعه کشت کلزا در میامی برگزار شد

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برگزاری همایش توسعه کشت کلزا در شهرستان میامی خبر داد.

همایش توسعه کشت کلزا در میامی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، ابوالفضل شاهمرادی اظهار داشت: توسعه کشت کلزا در استان سمنان یکی از سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی این استان است.

وی با اشاره به اقلیم مناسب شهرستان میامی برای توسعه کشت کلزا گفت: به علت اقلیم مناسب این شهرستان برای کشت کلزا 50 درصد از سهیمه این کشت استراتژیک در استان سمنان به شهرستان میامی واگذارشده است.

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه شهرستان میامی بیشترین سطح زیر کشت کلزا را دارد افزود: در سال زراعی گذشته کلزا در 340 هکتار اراضی دیم و 300 هکتار از اراضی آبی میامی انجام شد.

شاهمرادی با بیان اینکه افزایش سطح زیر کشت محصول استراتژیک کلزا در شهرستان میامی در دستور کار است تصریح کرد: سال گذشته از سطح زیر کشت موجود کلزا 700 تن کلزا برداشت شد.

وی با اشاره به سیاست‌ها برای کاهش واردات دانه‌های روغنی گفت: توسعه کشت کلزا در کشور و همچنین در استان سمنان پیگیری می‌شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به وجود منابع آبی محدود در این استان گفت: کشت محصولات کم آب بر در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان است.

شاهمرادی با بیان اینکه در تدوین الگوی کشت به کم آب بر بودن محصولات نیز توجه می‌شود از کلزا به‌عنوان یک محصول کم آب بر نام برد و گفت: توسعه کشت این محصول استراتژیک در استان سمنان پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید