Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد:

افزایش 80 درصدی صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در تیرماه سال جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از صادرات 134 میلیون دلاری کالاهای کشاورزی از گمرکات استان در 4 ماهه اول سال 98 خبر داد.

افزایش 80 درصدی صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در تیرماه سال جاری

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب افزود: صادرات کالاهای کشاورزی از گمرکات آذربایجان شرقی در 4 ماهه اول سال 98، یکصد و سی و چهار میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل 54 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: آذربایجان شرقی یکی از مبادی خروجی کشور است و نقش تولیدات و محورهای مهم تجاری و زیرساخت های موجود استان بر کسی پوشیده نیست و اگر همه اقدامات برای تضمین صادرات انجام شود، این صادرات باعث اشتغال در استان و کشور خواهد شد.

مهندس فتحی ادامه داد: بررسی میزان تولید و میزان صادرات محصولات کشاورزی در استان حاکی از آن است که پتانسیل صادراتی محصولات کشاورزی بیشتر از میزان صادرات انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: مهم ترین اولویت های صادراتی در شرایط پیش رو، صادرات در شرایط تحریم است که می تواند ارزآوری خالص و سالم به همراه داشته باشد و تا به حال نیز برای ارتقاء صادرات محصولات کشاورزی اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

وی از افزایش 80 درصدی میزان صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در تیرماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داده و افزود: میزان صادرات در تیرماه سال جاری 33 میلیون دلار بوده است.

مهندس فتحی گفت: عمده افزایش صادرات سال جاری ناشی از افزایش صادرات محصولاتی از قبیل محصولات گلخانه ای از قبیل گوجه فرنگی، خیار، انواع فلفل، بادمجان، توت فرنگی، قارچ خوراکی و گلهای زینتی می باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید