Iranian Agriculture News Agency

اسرا و آزادگان زینب وار در زندان های حزب بعث از آرمان های انقلاب دفاع کردند

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: اسرا و آزادگان زینب وار در زندان های حزب بعث از آرمان های انقلاب دفاع کردند .

اسرا و آزادگان زینب وار در زندان های حزب بعث از آرمان های انقلاب دفاع کردند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس اکبر فتحی در مراسم پرشکوه گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و جمعی از آزادگان جهادگر بین الصلاتین در محل نمازخانه سازمان برگزار شد با بیان اینکه گرامیداشت 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در راستای حفظ ارزشهای دفاع مقدس یک ضرورت است افزود: یاد و خاطره صبر و ایثار این عزیزان همیشه باید پاسداشت و گرامی داشته شود و ما باید ادامه دهندگان راه مردان ایثار، شهادت، جانبازی و آزادگان سرافراز باشیم.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(سلام الله علیها)، سرآمد آزادگان جهان است و ما به عنوان شیعه به خود می بالیم که در بحث آزادگی چنین، الگو و اسوه ای را داریم ادامه داد: الگوی آزادگان در زمان اسارت حضرت زین‌العابدین و حضرت زینب(س) بودند و آنها در طول دوران اسارت نیز همچون حضرت زینب(س) دست از تبلیغ دین برنداشتند و با مقاومت در برابر سختی ها و شکنجه پای اصول خود محکم ایستادند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه مرور کارنامه دفاع مقدس و نقش آزادگان و اسرا بسیار حائز اهمیت است اظهارکرد: آزادگان دوشادوش شهدا، ایثارگران و رزمندگان برای دفاع از کیان اسلامی جانانه جنگیدند و ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه ماموریت جدید ما حفظ امنیت غذایی و برنامه ریزی برای خوداتکائی در تولید محصولات کشاورزی است و این نهاد سابقه درخشانی در امنیت دفاعی و حفظ و حراست از کیان و مرزهای جمهوری اسلامی را با نام سنگرسازان بی سنگر در کارنامه اش دارد اظهار کرد: ما به روحیه صبر و ایثار آزادگان سرافراز برای پیروزی در جنگ اقتصادی نیاز مبرم داریم، امروز فرم و مرام جنگ دشمن علیه نظام مقدس اسلامی به محاصره اقتصادی تغییر یافته است ما باید با هوشیاری و بکارگیری دانش و فن تولید در اینکار هم موفق باشیم.

مهندس فتحی با بیان اینکه جهادسازندگی آذربایجان شرقی در طول 8 سال دفاع مقدّس در قالب تیپ مهندسی رزمی 57 فجر ، 56 نفر آزاده سرافراز داشته است افزود: از این تعداد 26 نفر بصورت داوطلب مردمی و 30 نفر نیز از همکاران جهادسازندگی هستند که هم اکنون فقط 5 نفر از این آزادگان از همکاران شاغل هستند.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح از چهار نفر از آزادگان جهادگر سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی آقایان احمد لقمانی ، اروج حاجی زاده ، عبدالله ملکی و حسینعلی فتحی تجلیل بعمل آمد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید