Iranian Agriculture News Agency

ماکنعلی خبر داد:

اجرای طرح ملی ارتقاء بهداشتی گوشت مرغ از 15 مهر‌ماه

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: طرح ملی ارتقاء بهداشتی گوشت مرغ از 15 مهر‌ماه اجرا و بر این اساس گوشت مرغ با کیفیت‌های متفاوت در بازار عرضه خواهد شد .

اجرای طرح ملی ارتقاء بهداشتی گوشت مرغ از 15 مهر‌ماه

به گزارش ایانا، علی‌صغر ماکنعلی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور  امروز در نشست خبری این سازمان که در مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی دامپزشکی کشور برگزار شد، گفت: کاهش بیماری سالمونلا و اجرای برنامه ملی نیوکاسل در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه مطالعات برنامه ملی نیوکاسل در ۱۲ منطقه کشور انجام شده است، افزود: در حال حاضر اجرای این طرح شروع شده و از نیمه دوم سال ۹۸ عملیات اجرایی گسترده آن آغاز می‌شود.

ماکنعلی با اشاره به همکاری ایران و آلمان برای تدوین و عملیاتی کردن کنترل بیماری مشمشه افزود: همچنین تدوین برنامه ملی کاهش سالمونلا نیز انجام شده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در استان قم تعداد موارد ابتلا به بروسلوز انسانی ۴۸ درصد کاهش یافته است.

اجرای طرح ارتقاء بهداشتی گوشت مرغ از 15 مهر‌ماه

ماکنعلی از ابلاغ برای اجرای طرح ملی ارتقاء بهداشتی گوشت مرغ خبر داد و افزود: از گذشته مردم با واژه‌های مرغ سبز، مرغ بدون آنتی‌بیوتیک و مرغ سایز آشنا هستند و از 15 مهر سال جاری طرح ارتقاء بهداشتی گوشت مرغ عملیاتی می‌شود و بر این اساس گوشت مرغ با کیفیت‌های متفاوت در بازار عرضه خواهد شد .

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه انحصاری در واردات تخم ماهی چشم زده وجود ندارد، افزود: ضوابط و دستورالعمل‌هایی برای واردات این محصول وجود دارد و ضوابط بهداشتی واردات این محصول باید رعایت شود.

وی ادامه داد: این سازمان علاقه‌مند به تولید داخلی این محصول به جای واردات آن است، اما انتقال تکنولوژی در این رابطه باید توسط خود تولیدکنندگان صورت گیرد.

صدور مجوز فقط به صورت اینترنتی

ماکنعلی با تاکید به اینکه هیچ مجوزی به صورت دستی توسط مسئولان سازمان دامپزشکی کشور امضا نمی‌شود، گفت: این امر موضوع فساد در حوزه واردات را منتفی می‌کند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور  افزود: راهبرد سازمان دامپزشکی حذف مجوزها، به صفر رساندن ارباب رجوع و همچنین کاهش هزینه است و با جدیت آن را دنبال می‌کنیم.

صادرات محصولات دامی ایران به چین

وی با بیان اینکه صادرات مستقیم محصولات دامی ایران به چین از دو هفته دیگر آغاز می‌شود، گفت: تاکنون فرآورده‌های آبزیان کشور به صورت غیرمستقیم از کشورهای ثالث به کشورهایی مانند چین صادر می‌شده است.

معاون سازمان دامپزشکی کشور با تأکید بر ثبت اطلاعات ۶۴ شرکت دامپزشکی در گمرک چین، ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه به امضا رسیده با کشور چین می‌توانیم صادرات مستقیم به این کشور انجام دهیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید