Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی پیش بینی کرد:

تولید بیش از 50 هزار تن لیموترش در استان بوشهر

با آغاز برداشت محصول لیموترش از سطح باغات استان، پیش بینی می شود امسال 51 هزار تن از این محصول در استان بوشهر استحصال و به بازار عرضه شود.

تولید بیش از 50 هزار تن لیموترش در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از مجموع 4500 هکتار از باغات مرکبات استان، 3490 هکتار به کشت درختان لیموترش اختصاص یافته که از این میزان2800 هکتار بارور و 726 هکتار غیر بارور می باشند و پیش بینی می شود امسال 51 هزار تن از این محصول در استان بوشهر استحصال و به بازار عرضه شود.

خسرو عمرانی افزود: ارقام لیموترش کشت شده در باغات استان بوشهر ارقامی نظیر مکزیکین لایم (لیموترش معمولی(، لیسبون )لیموترش خارگی( و پرشین لایم می باشد که با توجه به شرایط اقلیمی استان از کیفیت و بازار پسندی مطلوبی برخوردار می باشند.

عمرانی اظهار داشت: باغات مرکبات استان و تولیدات آنها سهم به سزایی در میزان اشتغال ودرآمدزایی بهره برداران به خود اختصاص داده است.

وی بیان داشت: برداشت لیموترش از مردادماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و

لیموترش های برداشت شده علاوه بر بازار مصرفی استان به سایر استان های کشور ارسال می گردد و بیشترین تولیدات مربوط به شهرستان جم، دشتستان و دشتی می باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه استفاده از نهال های استاندارد، کاربرد شیوه های نوین آبیاری و تغذیه گیاهی، مبارزه به موقع با آفات و بیماری ها از عوامل موثر در افزایش کمی و کیفی تولیدات این محصول در استان می باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید