Iranian Agriculture News Agency

گزارش تفصیلی "ایانا" از سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان فارس

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز پنج شنبه 24 مردادماه همراه با محمود فتاح الجنان مشاور وزیر و مدیرکل امور استان ها، مرتضی رضائی معاون وزیر در امور تولیدات دامی، عباس زارع مشاور وزیر و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری تحت فشارو علی محققی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه در استان حضور داشتند.

گزارش تفصیلی "ایانا"  از سفر  وزیر جهاد کشاورزی  به استان فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه ابتدا مجتمع کشتارگاه صنعتی طیور سالیذ مرغ را بازدید کردند.

این مجتمع کشتارگاه صنعتی طیور سالیذ مرغ با دارا بودن 18 کشتارگاه رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده  وبا مساحت کل ۱۱۵ هزار متر مربع،  ظرفیت ۶ هزار قطعه در ساعت و مجهز به پیشرفته ترین ماشین آلات  روز جهان فعالیت می‌کند.

در ادامه سفر حجتی با هدف بررسی توسعه کشت در محیط‌های کنترل شده از "گلخانه سبزی و صیفی" با مساحت 13.3 هکتار واقع در روستای رحمت آباد کمین از توابع شهرستان پاسارگاد متعلق به "عبداله بیدشهری"  بازدید کرد.  گلخانه مذکور  با  اعتبار ۳۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۳۰ نفر فعالیت می‌کند.

vazirc

پس از آن  وزیر در مزرعه "سبزی و صیفی" متعلق به علی معتضدیان واقع در روستای گودحسن از توابع شهرستان سرچهان حضور پیدا کرد که این مزرعه دارای استخر ذخیره آب است و با اعتبارات دولتی  مجهز به روش‌های نوین آبیاری شده است.

وزیر جهاد کشاورزی  در ادامه سفر یک روزه خود کلنگ "مجتمع گلخانه سازان نگین صادرات ایساتیس" واقع در شهرستان بوانات را به زمین زد، پیش‌بینی شده  این مجتمع گلخانه ای با مساحت ۵ هکتار گلخانه و با تسهیلات مصوب ۱۲ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۳۰ نفر فعالیت کند.

از دیگر مراسم کلنگ‌زنی که به دست وزیر انجام شد، مربوط به " کارخانه کشت و صنعت صبح امید زاگرس"  واقع در "بخش خنجشت از توابع  شهرستان اقلید"  بود که این کارخانه با هدف فعالیت در زمینه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان با ظرفیت ۴۵ هزار تن در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع، تسهیلات 120 میلیارد ریالی بانک کشاورزی و اشتغال‌زایی 20نفر تاسیس خواهد شد.

 بازدید از طرح مرتعداری چمن آب باریک واقع در شهرستان اقلید از دیگر برنامه‌های وزیر بود،  این طرح  در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۳۱ هکتار اجرا شده و از محل اشتغال پایدار روستایی مبلغ 5 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات به منظور راه‌اندازی طرح تخصیص داده شد، نکته حائز اهمیت احداث "اولین و بزرگترین مزرعه شیرین بیان کشور" در این طرح است.

گشایش "مزرعه مرغ تخم گذار زرینه اقلید ( سفیدبال )" از دیگر دستاوردهای سفر حجتی به استان فارس بود، این واحد با فعالیت در زمینه پرورش مرغ تخمگذار با توان تولید سالانه ۴ هزار و ۲۵۰  تن تخم مرغ خوراکی در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع و با سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد ریال در شهرستان اقلید واقع شده و برای ۸۵  نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی دارد.

vazird

در ادامه سفر وزیر مزرعه پرورش شترمرغ  "غلامرضا مسعودی"  واقع در شهرستان آباده مورد بازدید قرار گرفت، این مزرعه  در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع با سرمایه گذاری ۸۰  میلیارد ریال و با تسهیلات  اولیه دو میلیارد و 600 ریالی بانک کشاورزی راه اندازی شده که  توان تولید سالیانه ۶۰  تن پرنده زنده داشته و برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی دارد.

در پایان سفر، حجتی از بزرگترین استخر ذخیره کشاورزی استان فارس واقع در شهرستان آباده، متعلق به " ابوالفضل کلانتری" و مزرعه وی بازدید کرد که برای راه اندازی آن ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات از صندوق توسعه ملی تخصیص داده شد و همچنین  کلنگ احداث گلخانه‌ای به مساحت 2.4 در اراضی زراعی مذکور توسط وزیر به زمین نشست.

vazirbbb

در سفر استانی وزیر،  نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در شهرهای مختلف، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی از مسئولین استانی، شهرستانی و محلی نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید