Iranian Agriculture News Agency

رفیعی پور:

کمبودی در واکسن طیور وجود ندارد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت:هیگونه کمبودی در زمینه واکسن طیور در کشور وجود ندارد

کمبودی در واکسن طیور وجود ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستایی و عشایر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در زمینه واکسن طیور در کشور وجود ندارد، گفت: البته امکان دارد که ترخیص برخی برندهای واکسن در گمرک، با چند روز تأخیر مواجه شده باشد.

وی افزود: در یک سال گذشته نیز که محدودیت ها افزایش داشته  ،همچنان هیچ گونه کمبودی در زمینه واکسن نداشته ایم.

اجرای برنامه ملی نیوکاسل  امسال در کشور

وی با اشاره  به کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با برنامه ملی آنفلوانزا،افزود:بیماری نیوکاسل در صنعت طیور کشور، یک بیماری شصت ساله است و تصمیم گرفتیم امسال با یک برنامه ملی، این بیماری را نیز مانند آنفلوانزا مهار کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه ملی نیوکاسل امسال برای اولین بار در کشور اجرا می شود و به همین منظور، گاهی لازم است از واکسن های روز دنیا استفاده کرده و آنها را وارد کنیم.

رفیعی پور با اشاره به اینکه ایران در تولید بسیاری از محصولات پروتئینی جز ۱۰ کشور برتر دنیا است، گفت: در چهارماهه نخست امسال ۱۳ هزار تن تخم مرغ از کشور صادر شده است.

وی با تاکید بر انحصاری نبودن  واردات نهاده های دامی گفت: واردات زمانی صورت می گیرد که در داخل در زمینه تولید آن با مشکل مواجه هستیم و ناچاریم که واردات انجام دهیم، هر تشکلی در هر حوزه نهاده دامی می تواند وارد شود و واردات انجام دهد، بنابراین انحصاری در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی فقط در بحث صدور گواهی بهداشتی و ترخیص واردات مسئول است و در زمینه تخصیص ارز، دستگاه‌های دیگر مسئولیت بر عهده دارند.

رفیعی پور با بیان اینکه تولید دی کلسیم فسفات در داخل کشور به اندازه کافی انجام می شود، افزود: به همین جهت تنها  اجازه واردات مونو کلسیم فسفات را داده ایم و اگر تولید به حد کافی باشد، واردات نیز انجام نخواهد شد.

رفیعی پور  با اشاره به واردات تخم چشم‌ زده قزل آلا گفت: اگر تولید به اندازه کافی باشد نیازی به واردات نداریم.

 رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد:تکنولوژی های تولید تخم چشم زده قزل آلا نیز وارد کشور شده و برخی از این تکنولوژی ها استفاده می کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید