Iranian Agriculture News Agency

فتح بام ایران توسط کوهنوردان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی

کوهنوردان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و اعیاد پرمیمنت قربان و غدیر و دهه ولایت ، برای چندین بار پیاپی و پس از تمرینات و فتح قلل مرتفع کشور، به قله 5610 متری دماوند صعود کردند.

 فتح بام ایران توسط کوهنوردان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، در این صعود مشترک جمعی از کوهنوردان همکار و بازنشستگان وزارت جهادکشاورزی، کوهنوردان سازمان‌ جهادکشاورزی استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و گلستان و همنوردانی از شهرهای شیراز و چالوس حضور داشتند.

در صعود به بام ایران که از جبهه غربی (سیمرغ) صورت پذیرفت، مصطفی پارسا شریف به عنوان سرپرست برنامه، مهندس یوسف اسکندر جعفرزاده، میرمحمود موسوی ، حسین فاتحی و حسن بتنج  از سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ، شهناز نجفی، غلامرضا خوش‌زبان، تیمورزاده،‌ جعفر مقدسی، پرویز عبدالملکی، سیروس عبدالملکی، ابوالقاسم شاه‌حسینی، حسین فرخ‌نیا، تفرشی، غلامی، عبدالعظیم سام‌دلیری و علیرضا سام‌دلیری از چالوس، لاوی و محمودی از شیراز، ، اخوت و اسماعیلی از گرگان حضور داشتند.

گفتنی است کوه دماوند در شمال ایران با ارتفاع ۵۶۱۰ متر از سطح دریا، بلندترین کوه ایران و بلندترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه است. کوه  دماوند در تاریخ سیزدهم تیرماه سال ۱۳۸۷ به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملّی ایران ثبت شد. این کوه همچنین از سال ۱۳۸۱ به عنوان «اثر طبیعی ملّی» در شمار مناطق چهارگانه ارزشمند از نظر حفاظت محیط زیست قرار گرفته‌است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید