Iranian Agriculture News Agency

در چهارمین جشنواره معرفی ارقام گیاهی انجام شد؛

معرفی رقم پرمحصول زردآلو با نام تجاری سهند 97

عضو هیئت علمی بخش تحقیقات نهال و بذر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی از معرفی رقم پرمحصول زردآلو با نام تجاری سهند 97 در چهارمین جشنواره معرفی ارقام گیاهی سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی خبر داد.

معرفی رقم پرمحصول زردآلو با نام تجاری سهند 97

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، دکتر حمید رهنمون ضمن بیان این مطلب افزود: چهارمین جشنواره معرفی ارقام گیاهی در حالی در سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی برگزار گردید که یک رقم پرمحصول زردآلو با نام تجاری "سهند 97" از جمله 51 رقم معرفی شده در این جشنواره بود.

وی گفت: بدون تردید در این اقدام فاخر مجموعه همکاران مرکز از مدیریت تا خدمات سهیم بوده و این برگ زرین مزین به نام کل این عزیزان در کارنامه مرکز ثبت گردیده است.

دکتر رهنمون با اعلام خبر معرفی ارقام جدید در سال آینده خاطر نشان ساخت: جای خوشوقتی است که در تداوم معرفی ارقام تجاری در سال آینده نیز چند رقم به آرشیو ارقام زراعی و باغی کشور از همین مرکز اضافه خواهد شد.

عضو هیئت علمی بخش تحقیقات نهال و بذر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: این ارقام که در راستای حل مشکلات بهره برداران هدف گذاری شده اند بر غنای ژرم پلاسم تجاری کشور خواهند افزود و دقیقاً منطبق با فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، رهایی از وابستگی به بیگانه و تحقق سیاستی پایدار در جهت اعتلای ایران عزیز می باشند.

دکتر حمید رهنمون ضمن تبریک به عموم تلاشگران عرصه تحقیقات کشاورزی بیان داشت: امید است ثمره زحمات فعالان این عرصه، نام و یاد شایسته ای از فرزندان خطه آذربایجان بر اذهان مردم ایران زمین بر جای بگذارد.

 

                                                                                        

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید