Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

سهم 3500 هکتاری استان تهران از گلخانه های کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: از مجموع گلخانه های کشور، سهم استان تهران ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار است و به عبارتی استان تهران بزرگترین گلخانه دار بخش کشاورزی ایران است.

سهم 3500 هکتاری استان تهران از گلخانه های کشور

به گزارش ایانا در استان تهران، ذوالفقاری با تاکید به اینکه ۲۸ درصد گلخانه‌های ایران در تهران قرار گرفته دارد، ادامه داد: در سال گذشته در اجرای گلخانه ها نیز این استان رتبه اول را داشته و ۳۵۰ هکتار ساخت و توسعه گلخانه در این استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۴ماهه اول سال جاری نیز ۱۰۰هکتار گلخانه جدید در استان تهران ایجاد شده است، افزود: گلخانه‌های استان تهران عمدتا در شهرستان های پیشوا و پاکدشت قرار دارند.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، در سال گذشته در گلخانه‌های استان تهران حدود ۷۰۰ هزار تن محصول تولید شده است.

ذوالفقاری افزود: شهرستان پیشوا بیشترین تولید در سبزی و صیفی و شهرستان پاکدشت نیز بیشترین تولید گل شاخه بریده را دارد.

وی درخصوص تولید گل شاخه بریده گفت: در ایران درحدود ۲۵۰۰ تا ۳ هزارهکتار گلخانه گل شاخه بریده وجود دارد که درحدود ۵۵ درصد آن در استان تهران است.

ذوالفقاری با بیان اینکه ۱۲۰۰ هکتار از گلخانه گل شاخه بریده ایران در تهران قرار‌گرفته‌است، ادامه داد: از ۱۲۰۰ هکتار گلخانه شاخه بریده در استان تهران ۱۰۵۰ هکتار در شهرستان پاکدشت است.

وی با تاکید بر اهمیت صادرات محصولات کشاورزی گفت: محصولات گلخانه‌ای در صادرات محصولات کشاورزی  سودآوری مناسبی در تمام دنیا دارد که این سودآوری  کشاورزان را به احداث گلخانه ها سوق می دهد.

*پرداخت تسهیلات  به صورت نامحدود برای احداث گلخانه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه درحال حاضر به‌صورت نامحدود به افرادی که قصد احداث گلخانه داشته باشند تسهیلات ۹ درصد را پرداخت می‌شود، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۴۲۰ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی کرده‌ایم و همچنین در اجرای گلخانه رتبه اول را در طرح‌های مصوب تبصره ۱۸ مربوط به سال ۹۷ و ۹۸ را استان تهران به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید