Iranian Agriculture News Agency

تفاهم‌نامه همکاری سازمان امور اراضی کشور و صندوق کارآفرینی امید امضا شد

مدیرعامل سازمان امور اراضی کشور گفت: دولت رویکرد اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کند و بخش تولید و اشتغال روستایی و عشایری برای آن مهم است و صندوق کارآفرینی امید هم از مراجعی است که در سطح روستاها و شهرستان‌ها رسالت تسهیلات پرداختی برای تولیدکنندگان را فراهم می‌کند.

تفاهم‌نامه همکاری سازمان امور اراضی کشور و صندوق کارآفرینی امید امضا شد

به گزارش خبرنگار ایانا، علیرضا اورنگی مدیرعامل سازمان امور اراضی کشور در مراسم امضا تفاهم نامه با موسسه صندوق کارآفرینی امید که به منظور جذب تسهیلات بانکی برای سرمایه‌گذاران ‌طرح‌های اقتصادی و استفاده از این قرارداد به منظور وثیقه نزد شعب بانک‌های عامل برگزار شد، اظهار کرد: در سازمانی هستیم که متولی مدیریت اراضی غیر شهری کشور بوده و به عنوان یک سازمان وابسته به وزرات جهاد کشاورزی دو وظیفه عمده بر عهده دارد که این دو وظیفه اصلی مبنای نظام توسعه در بخش‌های اقتصادی کشور اعم از صنعت، گردشگری، کشاورزی و سایر فعالیت های تولیدی است.

وی افزود: یکی از این دو وظیفه واگذاری اراضی ملی و دولتی به سرمایه گذاران مختلف در بخش‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی کشور است که خوشبختانه توانسته با هماهنگی در دولت و دستگاه های اجرایی ضوابط و مقرراتی را پیش بینی کند که فرایند این واگذاری به اراضی در چارچوب مقررات انجام شود.

اورنگی در ادامه در رابطه با مزایای این قرارداد تصریح کرد: یکی از وجوه قرارداد این است که چنانچه متقاضی بخواهد از تسهیلات بانکی برای اجرای طرح مدنظر خود استفاده کند، قراردادها در وثیقه بانک قرار می‌گیرد و این یک نقطه قوت است که سرمایه‌گذار ما از بخشی از موارد موردنیاز برای وثیقه آسوده‌خاطر باشد و از سوی دیگر موسسه اعتباری اطمینان بهتری خواهد داشت تا بتواند به‌راحتی به سرمایه‌گذار اعتماد کند و تسهیلات در اختیار آن قرار دهد.

وی افزود: این رویکرد برای ما بسیار حائز اهمیت است. دولت رویکرد اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کند و بخش تولید و اشتغال روستایی و عشایری برای آن مهم است و صندوق کارآفرینی امید هم از مراجعی است که در سطح روستاها و شهرستان‌ها رسالت تسهیلات پرداختی برای تولیدکنندگان را فراهم می‌کند.

مدیرعامل سازمان امور اراضی کشور عنوان کرد: این فرصت فراهم شد تا ما با این بخش تفاهم‌نامه‌ای را به نیابت از دولت به‌منظور واگذاری اراضی ملی امضا کنیم. این تفاهم را تاکنون با بانک کشاورزی انجام داده بودیم و به عنوان دومین موسسه مالی با صندوق کارآفرینی امید نیز امضا کردیم.

وی با اشاره به تغییر کاربری برخی زمین‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: در سازمان امور اراضی ما بخش دیگری هم داریم که مسئولیت اراضی غیر ملی را بر عهده دارد که شامل اراضی کشاورزی می‌شود. اگر بخشی از اراضی کشور قرار باشد به غیر کشاورزی تبدیل شود مدیریت آن بر عهده امور اراضی کشور است ضمن اینکه ما تأکید بر حفظ اراضی کشاورزی داریم اما ممکن است به ضرورت دولت مجبور به تغییر در این اراضی شویم مانند توسعه نیروگاه‌های خورشیدی، فعالیت‌های صنعتی و غیره.

اورنگی گفت: امیدواریم همکاری ما با صندوق کارآفرینی امید و نمایندگی‌های این صندوق در سطح کشور زمینه فعالیت‌ها و ارائه تسهیلات را فراهم کند تا انگیزه برای سرمایه‌گذاران و مؤسساتی که می‌خواهند منابع در اختیار قرار دهند ایجاد شود و هدف‌گذاری دولت برای اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی به ثمر برسد.

مدیرعامل سازمان امور اراضی کشور تأکید کرد: این تفاهم‌نامه تا زمانی که متقاضیان وجود داشته باشند به‌صورت دائمی ادامه دارد و این قرارداد به‌عنوان وثیقه در بانک‌ قابل‌پذیرش است و به‌صورت قرض‌الحسنه فعالیت می‌کند. صندوق خط اعتباری خوبی در کشور دارد و این تسهیل سازی فرصت خوبی در روستاهای ما که کانون‌های تولید هستند، ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید