Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی برداشت 10 تن بادام زمینی در کوثر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر گفت: پیش بینی می شود در سالجاری بیش از10 تن بادام زمینی از این میزان اراضی زیر کشت برداشت شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، خیبر علی جلیلی افزود: بادام زمینی جزء محصولاتی با ارزش افزوده بالا است که توسعه کشت آن می تواند به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در منطقه کمک قابل توجهی بکند به ویژه اینکه این محصول از لحاظ فنی و تخصصی این قابلیت و توانایی را دارد که در تناوب با غلات قرار بگیرد و به اصلاح و بهبود حاصلخیزی خاک نیز کمک قابل توجهی بنماید.

وی افزود: رقم کاشته شده بادام زمینی در سطح 3 هکتاررقم نورت کارولینا 2 بوده و با غلات تناوب زراعی خوبی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر گفت: دانه بادام زمینی دارای 30 تا 45 درصد روغن و 25 درصد پروتیین بوده از آنجائیکه این گیاه باعث تثبیت ازت هوا در خاک می شود بنابراین کشت این محصول به حاصلخیز نمودن خاک کمک نموده بعلاوه درآمد خوبی برای کشاورزان بادام زمینی کار دارد.

وی تصریح کرد: توسعه مکانیزاسیون و افزایش صنایع تبدیلی از راهکارهای موثر در ارتقای کمی و کیفی تولید این محصول است. کشت مکانیزه بادام زمینی بخاطر کاهش هزینه ها، استفاده مناسب از زمین، سهولت کار و بهره وری مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین افزایش صنایع تبدیلی و فرآوری بادام زمینی منجر به کاهش ضایعات و بهبود کیفیت این محصول می گردد. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید