Iranian Agriculture News Agency

عیدقربان باشکوه ترین جلوه تعبد و عالی ترین مرحله بندگی و غدیر عصاره خلقت و چکیده تمام ادیان الهی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در پیامی فرا رسیدن اعیاد بزرگ قربان، غدیرخم و دهه امامت و ولایت را تبریک گفت .

عیدقربان باشکوه ترین جلوه تعبد و عالی ترین مرحله بندگی و غدیر عصاره خلقت و چکیده تمام ادیان الهی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، متن پیام مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی بدین  شرح است:

بسمه تعالی

لبَّیک اللّهمّ لبَّیک، لبَّیک لا شریک لک لبَّیک، إنّ الحمد و النّعمة لک و الملک، لا شریک لک لبَّیک

 قرب الهی و خشنود کردن خداوند همواره از آرمان های انسان هایی ست که به غایت بندگی و سرسپردگی الهی دلباخته اند و چه بهانه ای ارزشمندتر از عید قربان تا آنها نشان دهند که با گسست از رنگ و بوی تعلقات دنیوی اطاعت مطلق از رب العالمین را سرلوحه کارهای خود قرار می دهند.

عید سعید قربان به عنوان باشکوه ترین و زیباترین جلوه تعبد و اطاعت در برابر معبود و عالی ترین مرحله بندگی و عبودیت به درگاه حضرت باری تعالی است و واقعه غدیر نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوّت حکایت می کند و غدیر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است. "غدیر" را عصاره خلقت و چکیده تمام ادیان الهی، طنین خوش‌ آهنگ ادامه راه انبیاء و ثمره نبوت و رسالت قرار داده است.

و چه زیباست که این عید قربان آغازگر دهه ای است که به عید غدیر ختم می شود. دهه ای که امامت و ولایت را به هم پیوند می زند. بدون شک آرمان غدیر با نهادن دست انسان در درست ولی خدا، انسان ها را در راه رهایی از شیاطین بیمه می کند که همانا درسی است که آنها از عید قربان گرفته اند.

 اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و بندگی، فرا رسیدن موسم رستگاری حج و اعیاد بزرگ و خجسته قربان، غدیر و دهه امامت و ولایت را به عموم ملت شریف ایران، مردم ولایتمدار و خداجوی استان آذربایجان شرقی، همکاران، کارکنان، بهره برداران و خانواده بزرگ کشاورزی تبریک و تهنیت عرض نموده، از درگاه ایزد منان می‌خواهم توفیق عمل به آموزه‌های نجات‌بخش و راهگشای پیامبران الهی را به همه ما عنایت فرماید.

اکبر فتحی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید