Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی اعلام کرد:

نظارت دامپزشکی آذربایجان شرقی بر ذبح دام در عید قربان

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از نظارت کارشناسان این اداره کل بر ذبح دام های های عید قربان خبر داد.

نظارت دامپزشکی آذربایجان شرقی بر ذبح دام در عید قربان

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، دکتر امیرحسین بهداد گفت: برای پیشگیری از وقوع بیماری های دام و بیماری های مشترک بین انسان و دام هماهنگی های لازم صورت گرفته است تا میدانهای فروش دام مشخص بشود و همه خرید و فروش دامها فقط در این مراکز صورت گیرد.

وی افزود: در این میدانها مسئولان فنی - بهداشتی و دامپزشکان مستقر هستند تا دام هایی که در آنجا خرید و فروش می شوند مورد معاینه قرار دهند تا اگر دامی مبتلا به بیماری باشد از گله جدا شود و اگر نیاز به درمان داشت مراحل درمان را طی کند.اگر هم دام غیرقابل فروش باشد از گردونه خرید و فروش خارج شود.

مدیر کل دامپزشکی استان بیان کرد: در روز عید قربان 141 نفر در قالب 98 اکیپ سیار و ثایت در کشتارگاه ها و مراکز خیریه مستقر و بر ذبح قربانی ها نظارت می کنند.

دکتر بهداد خاطرنشان کرد: ادارات دامپزشکی شهرستان ها و 52 اکیپ سیار متشکل از یک مسئول فنی- بهداشتی دامپزشکی برای نظارت بر ذبح بهداشتی و تشخیص بیماری ها و یک نفر روحانی برای نظارت بر ذبح شرعی آماده هستند تا بر روند ذبح دام در عید قربان نظارت کنند.

وی ادامه داد: مردم استان می توانند برای درخواست اکیپ های سیار با شماره های 1512 و 34445000 تماس بگیرند.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه کنگو در بعضی از استان های کشور مشاهده شده است توصیه کرد: مردم سعی کنند ذبح قربانی ها در کشتارگاه های مجاز صورت گیرد و در صورت ذبح در منزل حتما گوشت را تا 24 ساعت در یخچال نگهداری کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید