Iranian Agriculture News Agency

شیرزاد در مراسم امضا تفاهم نامه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران:

تامین مالی اتحادیه‌های کشاورزی و روستایی هدف اصلی تعاون روستایی است

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: این تفاهم نامه به منظور تامین مالی اتحادیه های کشاورزی و روستایی کشور انجام می‌شود.

تامین مالی اتحادیه‌های کشاورزی و روستایی هدف اصلی تعاون روستایی است

به گزارش خبرنگار ایانا، مراسم امضای تفاهم نامه مشترک مابین سازمان مرکزی تعاون روستایی و بانک قرض الحسنه مهر ایران امروز در این سازمان برگزار شد.

حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران در این مراسم اظهار کرد: این تفاهم نامه به منظور تامین مالی اتحادیه های کشاورزی و روستایی کشور انجام می‌شود. یکی از چالش‌های حوزه کشاورزی این است که موسسات مالی بزرگ تمایلی به تامین مالی خرد ندارند و از طرف دیگر نرخ تسهیلات موسسات نیز با حوزه کشاورزی همخوانی ندارد. 

شیرزاد با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه برای تامین مالی خرد اتحادیه های بخش کشاورزی انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما برای تامین مالی اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی راهکارهای زیادی را در نظر گرفته ایم که یکی از آنها تأمین مالی اسلامی و در راس آن تامین مالی قرض الحسنه است. اعضای پنج میلیونی اتحادیه های ما بعد از مشورت های بسیار به این نتیجه رسیدند که این تفاهم نامه می‌تواند بخشی از نیازهای مالی حوزه کشاورزی را مخصوصاً در زمینه نهادهایی مانند کود، سم و بذر برطرف کند.

وی افزود: وظایف جدیدی در حوزه خرید توافقی به این سازمان محول شده که در حوزه تامین مالی قرار می گیرند ضمن اینکه امیدواریم همکاری ما با این بانک در سال‌های آتی رشد قابل توجهی داشته باشد و بتوانیم در زمینه های جدید از جمله استارتاپ های بخش کشاورزی نیز از تامین مالی به هنگام استفاده کنیم. تسهیلات به همه اتحادیه‌های بخش کشاورزی و اعضای آن ها در حوزه کسب و کارهای خرد تعلق می گیرد.

شیرزاد با تاکید به این نکته که تسهیلات  عمدتاً در حوزه سموم بخش کشاورزی، خرید بذور با اولویت بذر دانه های روغنی انجام می شود خاطرنشان کرد: همه اعضای اتحادیه ها می توانند بدون محدودیت از این تسهیلات عمده استفاده کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید