Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

هوشمند کردن چاه‌های کشاورزی از تکالیف برنامه ششم توسعه است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از تکالیف برنامه ششم توسعه در حوزه آب، هوشمند کردن چاه های کشاورزی است

هوشمند کردن چاه‌های کشاورزی از تکالیف برنامه ششم توسعه است

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، علی اکبری در نشست شورای کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه در سنوات گذشته عمده هزینه هوشمند کردن چاه‌های کشاورزی به عهده کشاورز بود، افزود: در برنامه ششم مقرر شده این هزینه به صورت تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روند پیشرفت هوشمند کردن چاه‌های کشاورزی خیلی کم و نارسا است که از دلایل آن عدم دسترسی به کنتورهای مناسب و نبود هزینه است.

اکبری با اشاره به آمار بسیار پایین هوشمند کردن چاه‌های کشاورزی در کل کشور، گفت: انتظار نمی رود که در کل کشور با این کار کرد، هدف های برنامه‌ای ما پوشش داده شود.

وی با اشاره به اینکه هوشمند کردن چاه‌های کشاورزی از ضروریات جدی ماست، افزود: به دنبال توسعه شرکت دانش بنیان در ساخت کنتور هوشمند هستیم.

اکبری تاکید کرد: به لحاظ اجرای برنامه و برنامه حاکمیتی که نسبت به مدیریت منابع آبی لازم داریم هوشمند کردن چاه ها یک ضرورت و تکلیف است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید