Iranian Agriculture News Agency

کشاورز:

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بی نقص ترین سیستم بازرگانی در فضای کشاورزی بوده است

گردهمائی سراسری آموزشی مدیران ستادی و استانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارشنبه 16 مرداد ماه با حضور دکتر احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی ومحیط زیست مجلس شورای اسلامی و مهندس عباس کشاورزی معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی در سالن کنفرانس پتروشیمی تبریز برگزار شد.

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بی نقص ترین سیستم بازرگانی در فضای کشاورزی بوده است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس عباس کشاورز در افتتاحیه این گردهمایی با اشاره به بی نظمی حاصل از فشار ناشی از تحریم ها در جامعه گفت: تا ۲۴ تیرماه سال قبل خبر نداشتیم کود ، بذر و غیره از کجا می آید با چه ارزی چه قیمتی ؟ اینکار در گمرکات چگونه انجام می شود ؛ تا اینکه یکباره با تحریم مواجه شدیم و کوهی از کارهایی که در موردشان اطلاعاتی نداشتیم به عهده ما گذاشته شد اما ما از پس این امتحان خوب برآمدیم.

معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه با مشکلات متعددی در حوزه تهیه و تامین نهاده ها مواجه بودیم ادامه داد: وارد کنندگان کالاها بر مبنای اعتباری جنس وارد می کردند و عده ای جنس آورده بودند و پولشان داده نشده بود در شش یا هفت ماه اخیر به آرامش رسیده ایم و این نشان دهنده موثر بودن روش های ما است .

وی افزود: وظیفه ما این بود ارزی که می دهیم مراقبت کنیم جنس به همان مقدار وارد شود که موفق بودیم و هیچ دلاری نامعلوم نماند بحث کنترل نرخ ها نیز به سامان شد .

مهندس کشاورز با بیان اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از افتخارات وزارت جهادکشاورزی می باشد ، حساب های این شرکت دقیق بوده و بی نظمی ندارد و در بانک مرکزی یک خط بدهی برایش ثبت نشده است گفت: شرکت خدمات حمایت بی نقص ترین سیستم بازرگانی در فضای کشاورزی بوده که با برنامه تامین و توزیع کود نقش اثرگذاری در این حوزه دارد.

وی با اشاره به اهمیت امنیت غذائی و جایگاه آن در برنامه ششم توسعه کشور افزود: کشاورزی ابزار رفع گرسنگی و فقر است و توسعه مصرف کود در کشاورزی 30 الی 70 درصد در افزایش محصول و به تبع آن در رفع فقر و گرسنگی در جهان موثر است. مصرف کود باعث افزایش پروتئین گندم و غنی تر شده آن شده و به این طریق اثر مهمی در تغذیه مردم جهان دارد. شرکت خدمات حمایتی همانطور که در رشد و توسعه کشت کلزا در کشور و انتقال دانش فنی کشت کلزا از کشورهای اروپائی به ایران نقش موثر و بی بدیلی داشت .

معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی با مهم دانستن نقش و اثرگذاری مثبت شرکت در این امر، افزود: ماموریت بعدی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فرمول نویسی و تامین نیاز کودی کشاورزان بر اساس نسخه است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط حدود ۴۵ درصد کود کمتری از نیازمان در داخل کشور تأمین می کنیم گفت: مصرف کود کشاورزی حتی در کشورهای توسعه یافته و حامی محیط زیست و کشورهای اروپایی بسیار بالا است اثراتی که کود بر روی محصولات ما دارد تنش ها را اعم از سرما و کم آبی و ... کنترل می کند، ماندگاری محصول را بالا می برد و تنش های زنده مانند حشرات را نیز کنترل می کند هیچ کس در دنیا منکر مصرف کود نیست .

مهندس کشاورز با تشکر از دکتر کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: آقای دکتر کیخا در مجلس به حل مسئله افزایش قیمت کود از طرف پتروشیمی ها خیلی کمک کردند و ما لازم می دانیم از ایشان تشکر کنیم .

وی در خاتمه با تشکر از مدیران شرکت های خدمات کشاورزی در استان ها افزود: هیچ گاه شفافیت خود را از دست ندهید ، یک فکر ناکارآمد همواره خودش را نشان خواهد داد .

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید